Grupa TP (Orange Polska) zakończyła testy usług w oparciu o sieć światłowodową budowaną w Warszawie i wprowadziła do oferty komercyjnej pakiet usług oparty na tej technologii.
Jak podał operator, za 199 zł (z VAT) w dwuletniej umowie abonent znajdujący się w zasięgu oferty (14 tys. gospodarstw domowych jest podłączonych bezpośrednio do światłowodu) może kupić oprócz usługi dostępowej, telewizję (119 kanałów, w tym 35 HD), nielimitowane rozmowy z telefonu stacjonarnego, Livebox 3.0, dekoder telewizyjny z PVR, pakiet TV Canal+ Premium z Orange Open.
W wywiadzie udzielonym rpkom.pl Piotr Muszyński, członek zarządu TP deklarował, że według zamierzeń telekomu do końca roku z pakietu usług na światłowodzie w Warszawie skorzysta 2,5 tys. abonentów. Zapowiadał też, że cena pakietu będzie konkurencyjna wobec innych dostępnych w stolicy, ponieważ celem jego firmy jest uczynienie z niej oferty masowej.
Do końca września trwały też w Orange testy wzajemnej sprzedaży usług z dostawcą energii elektrycznej PGE. Ich efekt nie jest jeszcze znany.