164,6 mln zł przychodów i 5,7 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom spółki zanotowała w 2014 r. Grupa Eurotel, prowadząca salony z usługami operatorów oraz sieć sklepów z produktami Apple. Przychody Grupy Eurotel urosły w porównaniu z 2013 r. o blisko 20 proc., a zysk netto przypisany właścicielom Eurotela o niecałe 10 proc.
Poprawie wyników towarzyszył wzrost zatrudnienia w grupie. Spółka-matka – Eurotel SA – zatrudniała nowych pracowników do sklepów iDream (z urządzeniami Apple), ale przybyło także pracowników w Viamind, zajmującym się sprzedażą usług P4, operatora sieci Play. Eurotel zatrudniał w grudniu 226 osoby (rok wcześniej 212), a Viamind 190 (177 w grudniu 2013 r.).
Dilerska grupa tradycyjnie opisuje przebieg współpracy ze swoim historycznie największym zleceniodawcą – T-Mobile Polska. Zaznacza, że inaczej niż w poprzednich latach, gdy z początkiem roku wchodziły zwykle w życie zmiany w zasadach rozliczenia prowizji, w ubiegłym roku zmiana taka miała miejsce dopiero w IV kw. „W związku ze słabymi wynikami sprzedaży w 2013 roku, podjęto rozmowy z operatorem w celu zmiany systemu wynagradzania już na początku 2014 roku, ale rozmowy te prowadzone były przez całe pierwsze półrocze i dopiero nowa koncepcja mogła zostać zaprezentowana i wejść w życie od IV kwartału 2014 roku” – czytamy w sprawozdaniu Eurotela.
Diler informuje, że w salonach T-Mobile obserwował spadek ruchu, co zrzuca na kart „słabego przekazu marketingowego oraz zmian w ofercie dla klientów, skutkujących ograniczeniem potencjalnego rynku. (…) „Nie bez znaczenia była również konkurencja wewnętrzna między innymi kanałami sprzedaży operatora jak np. call center czy Internet” – czytamy.
„Ostatni kwartał 2014 roku to zmiany w zarządzie T-Mobile, które prawdopodobnie ograniczyły również w pewnym stopniu efektywność podejmowana decyzji” – uważa zarząd Eurotela.