Już blisko jedna czwarta europejskich firm promuje się z wykorzystaniem aplikacji mobilnych, a prawie 20 procent z nich posiada mobilną wersję swojej strony internetowej. Za trendem tym zaczynają podążać polskie firmy. Dostrzegają one, że rzesza użytkowników aplikacji mobilnych w Polsce rośnie i liczy obecnie ok. czterech milionów, a na przestrzeni kolejnych trzech lat ma się podwoić – szacuje agencja interaktywna Fortune Cookie.

Blisko 70 proc. właścicieli smartfonów korzysta z aplikacji mobilnych podczas dokonywania zakupów oraz wyszukiwania informacji o firmie, wynika ze światowego badania przeprowadzonego przez Google. Na podstawie uzyskanych w ten sposób danych, blisko 75 proc. podejmuje decyzje zakupowe. Bardzo często użytkownicy reagują na uzyskane informacje tego samego dnia: 65 proc. decyduje się na kontakt telefoniczny, a blisko 50 proc. na wizytę w sklepie.

Eksperci z firmy Fortune Cookie przestrzegają jednak firmy przed opracowywaniem aplikacji mobilnych o nikłym poziomie funkcjonalności, konstruowanych wyłącznie na podstawie trendów rynkowych.

– Decyzja o realizacji aplikacji mobilnej powinna logicznie wynikać z modelu biznesowego, oferty firmy oraz sposobu, w jaki korzystają z niej użytkownicy. Jeżeli jesteśmy przekonani, że rozwiązanie to wpłynie na wzrost atrakcyjności świadczonych przez nas usług oraz umożliwi pozyskanie nowych klientów, warto w nie zainwestować. Jednak w niektórych przypadkach wystarczy opracowanie mobilnej wersji firmowej strony www – mówi Maciej Swoboda, client service director w Fortune Cookie.