– Od pięciu lat budujemy kompetencje w dziedzinie reklamy serwowanej na urządzenia mobilne. Trzeba przyznać, że ze słabym skutkiem – powiedział podczas trwającego w Warszawie VIII Forum Usług Szerokopasmowych Marek Wcisło, dyrektor Biura Marketingu Usług Szerokopasmowych Polskiej Telefonii Cyfrowej.

Jak powiedział PTC zebrało bazę potencjalnych odbiorców przekazów reklamowych, ma podpisanych osiem umów o współpracy z domami mediowymi – brokerami na rynku reklamowym – ale nie przekłada się to na znaczące przychody z nowego źródła. Zdaniem Marka Wcisło dotyczy to zresztą nie tylko sprzedaży mobilnej reklamy, ale również innych niż podstawowe źródła przychodów np. e-commerce, przychody z których nie pokryły jeszcze inwestycji poczynionych na niezbędne platformy technologiczne.

Odniósł się on również do projektu ograniczania transmisji przekazu reklamowego w mobilnej sieci transmisji danych T-Mobile. Według niego rozmowy o potencjalnej współpracy trwają. PTC rozpoczęło rozmowy z IAB Polska – organizacją wydawców internetowych, jak również z grupą Onet – jednym z największych reklamobiorców na polskim rynku internetowym. Efektu tych rozmów nie zdradził. – Spodziewamy się wypracowania bardziej konkretnych pomysłów na współpracę pod koniec pierwszego kwartału przyszłego roku – powiedział Marek Wcisło.

rpkom.pl jest partnerem medialnym VIII Forum Usług Szerokopasmowych