Aktualizacja: 09.05.2025 09:50 Publikacja: 15.10.2014 18:20
Wśród 2,4 mld wszystkich tych urządzeń, jakie trafią na rynek, najwięcej będzie oczywiście smartfonów: 1,86 mld (wzrost sprzedaży rok do roku o 2,9 proc.). Rozmaite modele komputerów (zarówno stacjonarnych, jak i laptopów oraz notebooków) sprzedadzą się w 314 mln sztuk (spadek rok do roku o 1,1 proc.), a sprzedaż tabletów wyniesie 229 mln i będzie o 11 proc. wyższa niż w 2013 r., choć jeszcze rok temu analogiczny wskaźnik wynosił 55 proc. – Część użytkowników tabletów nie zastępuje starszych urządzeń nie zastępuje ich nowym tabletem, ale wielofunkcyjnym urządzeniem hybrydowym, co spowoduje wzrost udziału sprzedaży takiego sprzętu z 22 proc. w 2014 roku do 32 proc. w 2018 roku – komentuje Ranjit Atwal z Gartnera. W tym roku firma szacuje sprzedaż tzw. urządzeń ultramobile premium (jak np. SurfacePro) na 37,6 mln, w przyszłym – już na 64,3 mln.
Pod koniec lutego rozpocznie się druga misja na Księżyc prywatnej firmy Intuitive Machines. Plan zakłada zbadani...
Infrastruktura telekomunikacyjna to coś, o czym nie myślimy na co dzień. Zwykle o jej istnieniu przypominamy sob...
W ubiegłym roku między sieciami mobilnymi Polacy przenieśli 1,51 mln numerów. To prawie o 50 tys. więcej niż w 2...
Play, czyli najpopularniejszy operator komórkowy, w ostatnich latach dynamicznie rozwija się w obszarze usług in...
Eksperci wskazują, że kończy się era głosu i jesteśmy w erze klikania i streamingu. To stawia także przed sektor...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas