Reklama
Rozwiń
Reklama

ARPU Multimediów spadło przejściowo przez Stream

Publikacja: 15.11.2012 10:02

819,5 tys. abonentów, o 12 tys. więcej niż w czerwcu obsługiwała sieci kablowa Multimedia Polska po III kw. 2012 r. 117,3 tys. z nich korzystało z trzech usług, a 280,9 tys. z dwóch.

Wbrew trendom widocznym w wynikach tradycyjnych operatorów telekomunikacyjnych, Multimedia zwiększyły w minionym kwartale liczbę użytkowników usług Internetu: liczba internetowych RGU powiększyła się o 13,8 tys. do 467,4 tys.

Liczba RGU telefonicznych urosła o 6,6 tys. do 283,5 tys., a usług wideo o 25 tys. do 978,2 tys.

Przychody Multimediów po 9 miesiącach br. zamknęły się kwotą 507,4 mln zł (o 10 proc. wyższą niż rok wcześniej), natomiast zyski operacyjny i netto spadły do odpowiednio 107,4 mln zł (o 3 proc.) i 43,7 mln zł (z 56 mln zł przed rokiem).

Natomiast rentowność na poziomie EBITDA Multimediów powiększyła się: EBITDA telekomu urosła bowiem do 248,2 mln zł z 240,3 mln zł rok wcześniej.

Reklama
Reklama

Operator zanotował w minionym kwartale przejściowy spadek ARPU, zarówno w przeliczeniu na abonenta i na RGU. W pierwszym przypadku wyniosło ono w III kw. br. 68,83 zł, w drugim 31,5 zł.

Te same wielkości w II kw. br.  wyniosły 70,4 zł i 32,2 zł.

Spółka tłumaczy obniżkę przejęciem i konsolidacją bazy abonenckiej Streamu. W prezentacji dla inwestorów zapowiada powrót do wcześniejszych wielkości z czasem.

Informacja o wynikach finansowych Multimediów Polska w III kwartale

Prezentacja wyników finansowych Multimediów Polska za III kwartał

Skonsolidowane i jednostkowe sprawozdanie finansowe za III kwartał

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama