– Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przejrzy oferty i więcej informacji na temat zgłoszeń będzie można podać w przyszłym tygodniu – mówi Monika Bąk, rzeczniczka KRRiT.
Stacje, jakie mają być nadawane w ramach nowej oferty to cztery kanały o profilu: społeczno-religijnym, filmowym, edukacyjno-poznawczym i dla dzieci w wieku 4-12 lat.
Wśród zgłoszonych kanałów na pewno będą niespodzianki, bo jak dotąd wiadomo o 13 stacjach, jakie nadawcy zgłosili w konkursie. Kanał o profilu społeczno-religijnym zaproponowały: Fundacja Lux Veritatis (TV Trwam) oraz MediaWorks (spółka Platformy Mediowej Point Group, ale z tego wniosku PMPG już zrezygnowała), stację filmową: Polsat, wspierana finansowo przez Kino Polska TV i Agorę Stopklatka oraz spółka Stowarzyszenia Filmowców Polskich, Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych i Kina Świat, stację o profilu edukacyjno-poznawczym chcą mieć: MediaWorks, 4Fun Media, Apella (d. Media SKOK), ZPR, nadawca kanału Edusat oraz Discovery Networks, a kanał dla dzieci: TVP i Polsat.