Sprzedaż tabletów wzrosła w II kwartale o 11 proc.

Łącznie od kwietnia do czerwca sprzedało się na świecie 49,3 mln tych urządzeń – podliczyło IDC. To więcej niż rok temu, ale mniej niż w poprzednim kwartale.

Publikacja: 25.07.2014 15:12

Zdaniem analityków tej firmy, pomimo tego, że w drugim kwartale sprzedało się o 1,5 proc. mniej tabletów niż w pierwszym, całorocznie rynek wzrośnie, choć wolniej niż w 2013 r. (wtedy liczba sprzedanych tabletów skoczyła o 50 proc. względem 2012 r.). – Już w ubiegłym kwartale wskazywaliśmy na to, że na rynek tabletów ma wpływ wzrost zainteresowania wielkoekranowymi smartfonami i dłuższy cykl użytkowania tabletów – mówi Jean Philippe Bouchard z IDC. Jego zdaniem mimo to w drugiej połowie rynek trochę przyspieszy. Na rynku pojawi się też więcej partnerstw nastawionych na oferowanie usług dla biznesu, w rodzaju tego zawartego niedawno przez Apple z IBM.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem