3,43 mln gospodarstw domowych w Polsce, o 22,4 tys. więcej niż w czerwcu, było w zasięgu sieci szerokopasmowej UPC Polska po trzech kwartałach 2018 roku – wynika z danych zaprezentowanych przez Liberty Global, właściciela kablówki.
Liczba abonentów UPC urosła nieznacznie w tym czasie – o 700 – do 1,43 mln w końcu września. Po raz pierwszy w historii operatora, korzystali oni po trzech kwartałach br. z ponad 3 mln usług (3,01 mln).
Od czerwca liczba usług (tzw. RGU) urosła o 15,,7 tys.. Jest to największa zasługa telefonii stacjonarnej, której operator odsprzedał 7,1 tys. linii, a potem szerokopasmowego dostępu do Internetu (5,7 tys. plus), a na końcu usług telewizyjnych (dodatkowe 2,9 tys.).
W sumie w końcu września br. UPC Polska świadczyło 1,21 mln usług telewizji, 1,15 mln Internetu oraz prawie 644 tys. usług telefonii stacjonarnej.
Liberty tradycyjnie podaje dane o przychodach firm w poszczególnych krajach w sprawozdaniu wysyłanym na amerykańską giełdę papierów wartościowych. W tamtejszej walucie przychody UPC Polska utrzymały się na poziomie sprzed roku i wyniosły 107,6 mln dol. (107,5 mln dol. rok temu). Po trzech kwartałach br. wyniosły zaś 334 mln dol., rosnąc w dolarach o 9,4 proc..