Reklama

Plus z Vodafone, T-Mobile z Mojio, czyli telekomy i producenci aut zbliżają się

Publikacja: 07.01.2019 15:14

Polkomtel, operator sieci Plus poinformował dziś o nowej usłudze, którą wprowadza w kooperacji z brytyjską Grupą Vodafone (telekom był niegdyś akcjonariuszem sieci Plus).

Chodzi o usługę „Internet w samochodzie”, w ramach której po zakupie specjalnych pakietów internetowych można w samochodzie korzystać z Internetu z wykorzystaniem Wi-Fi pojazdu.

Jak informują partnerzy, usługa jest obecnie dostępna w wybranych modelach samochodów Mercedes-Benz oraz Ford, a wkrótce będzie rozszerzona także o kolejne marki motoryzacyjne.

Wbudowana w samochodzie karta SIM i moduł łączności bezprzewodowej sprawiają, że używać można internetu LTE w Polsce i krajach partnerskich Europy.

Aby skorzystać z usługi należy podłączyć swoje urządzenie mobilne do samochodowego Wi-Fi zgodnie z instrukcją producenta samochodu i założyć konto na dedykowanym usłudze portalu, gdzie można kupować pakiety danych oraz kontrolować ich zużycie – wyjaśnia operator. Konieczna jest również weryfikacja tożsamości klienta i rejestracja w punktach obsługi klienta.

Reklama
Reklama

Usługa nie jest przy tym przypisana do danego samochodu, lecz połączona z kontem klienta.

Na próbę klient otrzymuje jednorazowy, bezpłatny pakiet danych. Po jego wykorzystaniu może wybierać spośród trzech pakietów:

* Na dzień: 3 GB na 24 godz. za 9 zł

* Miesięczny: 10 GB na 28 dni za 29 zł

Roczny: 100 GB na rok (365 dni) za 279 zł

Usługa „Internet w samochodzie” działa bez dodatkowych opłat roamingowych w większości krajów europejskich: Albania, Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Islandia, Irlandia, Liechtenstein, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Szwecja, Turcja, Węgry, Wielka Brytania, Włochy.

Reklama
Reklama

Usługa Plusa i Vodafone to już kolejny na naszym rynku przykład zbliżenia operatorów i branży auto-moto. W grudniu ub.r. T-Mobile Polska we współpracy z firmą Mojio z Kanady, wprowadził usługę Smart Car, czyli produkt pozwalający m.in. na monitorowanie w czasie rzeczywistym parametrów pojazdu, kontroli jego lokalizacji i tempa poruszania się.

Jest to rozwiązanie składające się z aplikacji mobilnej T‑Mobile Tracker oraz dedykowanego urządzenia wyposażonego w kartę Micro SIM, podłączanego do gniazdka OBD-II (On Board Diagnostics, posiadają go wszystkie samochody wyprodukowane po 2001 r.).

Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama