Plus z Vodafone, T-Mobile z Mojio, czyli telekomy i producenci aut zbliżają się

Publikacja: 07.01.2019 15:14

Polkomtel, operator sieci Plus poinformował dziś o nowej usłudze, którą wprowadza w kooperacji z brytyjską Grupą Vodafone (telekom był niegdyś akcjonariuszem sieci Plus).

Chodzi o usługę „Internet w samochodzie”, w ramach której po zakupie specjalnych pakietów internetowych można w samochodzie korzystać z Internetu z wykorzystaniem Wi-Fi pojazdu.

Jak informują partnerzy, usługa jest obecnie dostępna w wybranych modelach samochodów Mercedes-Benz oraz Ford, a wkrótce będzie rozszerzona także o kolejne marki motoryzacyjne.

Wbudowana w samochodzie karta SIM i moduł łączności bezprzewodowej sprawiają, że używać można internetu LTE w Polsce i krajach partnerskich Europy.

Aby skorzystać z usługi należy podłączyć swoje urządzenie mobilne do samochodowego Wi-Fi zgodnie z instrukcją producenta samochodu i założyć konto na dedykowanym usłudze portalu, gdzie można kupować pakiety danych oraz kontrolować ich zużycie – wyjaśnia operator. Konieczna jest również weryfikacja tożsamości klienta i rejestracja w punktach obsługi klienta.

Usługa nie jest przy tym przypisana do danego samochodu, lecz połączona z kontem klienta.

Na próbę klient otrzymuje jednorazowy, bezpłatny pakiet danych. Po jego wykorzystaniu może wybierać spośród trzech pakietów:

* Na dzień: 3 GB na 24 godz. za 9 zł

* Miesięczny: 10 GB na 28 dni za 29 zł

Roczny: 100 GB na rok (365 dni) za 279 zł

Usługa „Internet w samochodzie” działa bez dodatkowych opłat roamingowych w większości krajów europejskich: Albania, Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Islandia, Irlandia, Liechtenstein, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Szwecja, Turcja, Węgry, Wielka Brytania, Włochy.

Usługa Plusa i Vodafone to już kolejny na naszym rynku przykład zbliżenia operatorów i branży auto-moto. W grudniu ub.r. T-Mobile Polska we współpracy z firmą Mojio z Kanady, wprowadził usługę Smart Car, czyli produkt pozwalający m.in. na monitorowanie w czasie rzeczywistym parametrów pojazdu, kontroli jego lokalizacji i tempa poruszania się.

Jest to rozwiązanie składające się z aplikacji mobilnej T‑Mobile Tracker oraz dedykowanego urządzenia wyposażonego w kartę Micro SIM, podłączanego do gniazdka OBD-II (On Board Diagnostics, posiadają go wszystkie samochody wyprodukowane po 2001 r.).

Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić