Motywacje użytkowników Nju.mobile: 1/3 wzięła z ciekawości

Publikacja: 19.07.2013 10:02

Rzecznik prasowy Orange Polska, Wojciech Jabczyński, na kilka dni przed ogłoszeniem wyników operatora podzielił się wynikami badań dotyczącymi motywacji osób, które decydują się na nową ofertę firmy (na próbie 424 osób).  Wynika z nich, że marka Nju zdobyła popularność głównie dzięki atrakcyjnym, na tle innych dostępnych na rynku propozycji, cenom. Taką motywację jako dominującą wskazuje 77 proc. przepytanych osób.

Drugim argumentem przemawiającym za wyborem „żółtego ziemniaka” jest znany koszt maksymalny wszystkich usług dostępnych w ofercie. Jako istotny w podejmowaniu decyzji podało go 35,6 proc. posiadających nową  propozycję Orange. Na podobnym poziomie kształtowała się ciekawość nowinki rynkowej, którą za podążył co trzeci posiadacz nju.

25 proc. osób swój wybór podparło informacją, którą Orange zasypywało wszystkie kanały informacyjne i reklamowe, mianowicie o elastyczności i swobodzie doboru usług będących w pakiecie. Stosunkowo niewiele osób pamiętało o krótkiej umowie zobowiązującej do opłacania deklarowanych kwot (9,5 proc.).

Tylko 7,7 proc. ankietowanych opierało się na dobrej opinii o sieci Orange, kiedy decydowali się na najnowszy produkt tego operatora.

Zdaniem analityków nowa marka mogła zdobyć około 30 tysięcy użytkowników w ciągu kwartału. Dokładne informację na ten temat powinny być znane 24 lipca kiedy grupa Orange Polska opublikuje swoje wyniki finansowe za drugi kwartał bieżącego roku.

Analitycy ankietowani wcześniej przez „Parkiet” spodziewali się od 130 tys. zdobytych kart SIM z marką Nju (przed publikacją danych o rynku MNP) do 30 tys. kart SIM (po publikacji danych o MNP oceniał potencjał nowego brandu w ten sposób analityk ING Securities).

Rzecznik prasowy Orange Polska, Wojciech Jabczyński, na kilka dni przed ogłoszeniem wyników operatora podzielił się wynikami badań dotyczącymi motywacji osób, które decydują się na nową ofertę firmy (na próbie 424 osób).  Wynika z nich, że marka Nju zdobyła popularność głównie dzięki atrakcyjnym, na tle innych dostępnych na rynku propozycji, cenom. Taką motywację jako dominującą wskazuje 77 proc. przepytanych osób.

Drugim argumentem przemawiającym za wyborem „żółtego ziemniaka” jest znany koszt maksymalny wszystkich usług dostępnych w ofercie. Jako istotny w podejmowaniu decyzji podało go 35,6 proc. posiadających nową  propozycję Orange. Na podobnym poziomie kształtowała się ciekawość nowinki rynkowej, którą za podążył co trzeci posiadacz nju.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?