Google’a zainspirował batonik KitKat
OSZ
Kolejna wersja mobilnego systemu operacyjnego Android 4.4 będzie się nazywała KitKat.
http://pulsbiznesu.pb.pl/3311380,69101,google-a-zainspirowal-batonik-kitkat (dostęp płatny)
Nowe logo giganta
DI
Yahoo, najpopularniejszy portal w Stanach Zjednoczonych, na początku sierpnia ogłosił, że planuje zmianę swojego logo.
http://pulsbiznesu.pb.pl/3311376,66162,nowe-logo-giganta (dostęp płatny)
Za wydobycie można już zapłacić online
Sylwia Wedziuk
Na platformie e-oplatygeolog.pl ruszył system szybkich płatności internetowych PayByNet Krajowej Izby Rozliczeniowej.
http://pulsbiznesu.pb.pl/3311386,84282,za-wydobycie-mozna-juz-zaplacic-online (dostęp płatny)
[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]
Internet zmienia wszystkich
Aleksandra Fandrejewska
Większość młodych ludzi chętnie wykorzystywałaby Internet jako sposób kontaktu z urzędami. Znaczna część starszych Polaków przyzwyczajona jest jednak do tradycyjnych kontaktów z urzędami, instytucjami czy firmami. I nie chce zmieniać swoich nawyków. – Jeśli obywatel spyta urząd drogą elektroniczną, urząd będzie odpowiadać tak samo – przekonyal Michał Boni, minister administracji i cyfryzacji w Krynicy..
http://archiwum.rp.pl/artykul/1216695-Internet-zmienia-wszystkich.html (dostęp płatny)
Topnieją wpływy telekomów
Urszula Zielińska
Z powodów regulacyjnych przychody największych sieci mobilnych w Polsce spadają, choć przybywa im wciąż klientów. O 7,1 proc. spadły w I połowie 2013 r. przychody trzech największych sieci komórkowych w kraju: Orange (grupa TP), T-Mobile Polska i Polkomtela, operatora sieci Plus – wynika z szacunków „Rz”. Najmocniej – o ponad 10 proc. – skurczyły się wpływy pomarańczowej sieci, która silnie walczy o klientów. Najwolniej – Plusa, którego półroczne przychody obniżyły się o nieco ponad 5 proc. do 3,38 mld zł.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1216685-Topnieja-wplywy-telekomow.html (dostęp płatny)
Za e-błędy Unii płacimy wszyscy
Magdalena Lemańska
Ogromne różnice w opodatkowaniu VAT papierowych i elektronicznych książek i gazet (na niekorzyść tych drugich) to oczywisty absurd. Problem, który je spowodował, choć dziwaczny (papierowe gazety i książki to produkt, a elektroniczne już według unijnego prawa są usługą, której nie obejmuje preferencyjna stawka VAT), wydaje się prosty do rozwiązania. Niestety tylko teoretycznie.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1216687-Za-e-bledy-Unii-placimy-wszyscy.html (dostęp płatny)
W cyfrowym świecie przetrwają tylko najlepsi
matp
Branża medialna jest w okresie przejściowym. Wydawcy muszą znaleźć sposób, jak zarabiać w nowej rzeczywistości. Panaceum na kryzys w branży medialnej może być przekonanie czytelników do tego, że publikowane w sieci treści wysokiej jakości muszą kosztować. Do takich wniosków doszli uczestnicy panelu „Media w nowym cyfrowym świecie” na forum ekonomicznym w Krynicy.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1216700-W-cyfrowym-swiecie-przetrwaja-tylko-najlepsi.html (dostęp płatny)
Obniżyć VAT na e-wydania
Anita Błaszczak, Maciej Rudke
Europosłowie różnych partii popierają walkę wydawców o obniżenie stawki VAT na treści cyfrowe. „Rz” chce zmobilizować do działania liderów opinii. Szykuje się nowa odsłona walki wydawców prasy o objęcie preferencyjną stawką VAT nie tylko papierowych treści, ale też tych rozpowszechnianych w Internecie. Determinacja rośnie, bo coraz więcej czytelników przenosi się do sieci.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1216688-Obnizyc-VAT-na-e-wydania.html (dosęp płatny)