Amerykański operator platformy VoIP zawarł pięcioletni kontrakt na pełną obsługę ruchu głosowego z TATA Communications. Vonage już wcześniej korzystał z usług terminacyjnych przez sieć TATA, ale teraz zdecydował się na pełen outsourcing obsługi połączeń głosowych. Szczegółowe warunki transakcji nie zostały podane.
To jeden z przykładów zmiany modelu biznesowego na rynku telekomunikacyjnym, w którym operator detaliczny przestaje terminować połączenia poprzez „globalną giełdę”, a decyduje się na współprace z jednym partnerem i, często, oddaje mu w obsługę swoją infrastrukturę. Na tego rodzaju współpracę już wcześniej właśnie z TATA zdecydowało się BT Wholesale, a TDC z iBasis.
Vonage obsługuje obecnie ponad 2,3 mln klientów na usługi VoIP. ARPU z usług dostawcy wynosi obecnie prawie 30 dolarów. W I kwartale roku spółka zanotowała prawie 210 mln dolarów przychodu. Jeden z podstawowych kosztów, jakie raportuje Vonage, to tzw. bezpośredni koszt usług telefonicznych, czyli opłaty interkonektowe. Umowa z TATA ma prawdopodobnie na celu obniżkę tych kosztów. Tym bardziej, że przychody Vonage spadają z powodu ostrej konkurencji na amerykańskim rynku głosowym wymuszającej wprowadzanie atrakcyjniejszych dla klientów taryf.