TP sprzedała Wirtualną Polskę za 375 mln zł [nowe]

Publikacja: 23.10.2013 20:23

Potwierdziły się informacje „Rzeczpospolitej”. Telekomunikacja Polska poinformowała dziś wieczorem, że sprzedała portal Wirtualna Polska na rzecz spółki O2 (właściciel portalu tlen.pl, serwisu pudelek.pl i hotmoney.pl) wspieranego przez fundusz Innova Capital.

Tylko termin publikacji informacji jest nieco zaskakujący.  Jeszcze wczoraj zarząd TP pytany o transakcję informował, że popisania umowy spodziewa się „przed końcem roku”.

TP (Orange Polska) podała właśnie, że otrzyma za WP w sumie około 375 mln zł, czyli nieco więcej niż spodziewali się analitycy, wyceniający portal na około 320 mln zł.

Cena może się jeszcze zmienić przy rozliczeniu zamknięcia transakcji. Dojdzie do niego w I kwartale przyszłego roku, ale już dziś telekomunikacyjna firma spodziewa się, że jej zysk brutto powiększy się wówczas o 180 mln zł.

Przeniesienie własności akcji Wirtualnej Polski na O2 nastąpi po uzyskaniu zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na przejęcie.

Za transakcją stoi dodatkowo fundusz Innova Capital, który zainwestował jednocześnie w obie internetowe firmy. Właśnie wydano komunikat w tej sprawie.

„Fundusz private equity Innova Capital poprzez swoją spółkę European Media Holding S.à r.l., sfinansuje zakup Wirtualnej Polski i połączenie jej z Grupą o2. Transakcja daje początek procesowi tworzenia grupy medialnej pod nazwą Grupa Wirtualna Polska – lidera w segmencie portali horyzontalnych w Polsce” – czytamy.

„Połączenie o2 oraz Wirtualnej Polski oznacza powstanie nowego lidera wśród portali internetowych w Polsce, oferującego wszechstronne treści – począwszy od newsów, poprzez informacje sportowe, po rozrywkę i life style, ale również nowoczesne usługi dostępne poprzez aplikacje mobilne czy pocztę e-mail” – napisano w komunikacie.

– o2 i WP są komplementarne produktowo. Połączenie da nam skalę działalności i śmiałość, jaka jest obecnie niezbędna dla zdynamizowania rozwoju organicznego. Dzięki integracji uzyskamy możliwość zaoferowania klientom i użytkownikom atrakcyjnych treści wideo, ciekawych serwisów tematycznych i aplikacji mobilnych. Liczymy także, że zdwojonym wysiłkiem inwestycyjnym umocnimy pozycję lidera na rynku poczty elektronicznej w Polsce  – mówi cytowany w informacji prasowej Jacek Świderski z zarządu Grupy o2.

– Wierzymy, że dzięki połączeniu o2 i Wirtualnej Polski stworzymy gracza numer jeden  w Polsce. Obserwujemy rynek internetowy, nie tylko w naszym kraju, ale i na świecie. Będziemy szukać kolejnych możliwości akwizycyjnych, również w obszarach wykraczających poza to, co oba portale robiły do tej pory – mówi Krzysztof Krawczyk, partner funduszu Innova Capital.

I dodaje: – W tym roku mija osiemnaście lat od powstania Wirtualnej Polski. Połączenie z o2 otwiera zupełnie nowy rozdział w historii serwisu, który już teraz jest numerem jeden pod względem liczby użytkowników kont e-mail. Zamierzamy dobrze wykorzystać ten moment, by osiągnąć tę samą pozycję w następnych kategoriach.

– Konsolidacja z o2 otwiera nowe perspektywy przed Wirtualną Polską – pierwszym polskim portalem. Łączymy nasze kompetencje i potencjały, produkty oraz możliwości reklamowe – wszystko to jest gwarancją dynamicznego rozwoju Grupy. Wirtualna Polska to lider sektora mobile i komunikacji elektronicznej. Zajmujemy pierwsze miejsce m.in. w tak ważnej dla wydawcy kategorii, jak informacje i publicystyka – mówi Grzegorz Tomasiak, prezes Wirtualnej Polski.

TP (Orange Polska) przy transakcji doradzał Rothschild Polska.

Potwierdziły się informacje „Rzeczpospolitej”. Telekomunikacja Polska poinformowała dziś wieczorem, że sprzedała portal Wirtualna Polska na rzecz spółki O2 (właściciel portalu tlen.pl, serwisu pudelek.pl i hotmoney.pl) wspieranego przez fundusz Innova Capital.

Tylko termin publikacji informacji jest nieco zaskakujący.  Jeszcze wczoraj zarząd TP pytany o transakcję informował, że popisania umowy spodziewa się „przed końcem roku”.

Pozostało 88% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy