Wyniki Multimedia Polska w 2013 r.: zmiany w prezentacji danych

Publikacja: 03.03.2014 13:10

Sieć kablowa Multimedia Polska zakończyły 2013 r. z blisko 700 mln zł przychodów. Wyniosły one dokładnie 699,2 mln zł i były tym samym o 2 proc. wyższe w porównaniu z 2012 r.

Skorygowana EBITDA kablowego operatora wzrosła w tym czasie o 1,2 proc. do 355,5 mln zł, zysk operacyjny urósł do 144,5 mln zł (vs. 133,2 mln zł przed rokiem), a na czysto telekom wykazał 70 mln zł zysku netto (49 mln zł w 2012 r.).

Spora część zysku – 28 mln zł  – to efekt utworzenia aktywa w podatku odroczonym.

Jak poinformowała spółka, zarząd Multimediów (w osobie prezesa Andrzeja Rogowskiego) zamierza rekomendować przeznaczenie ubiegłorocznego zysku na dywidendę dla akcjonariuszy.

Liczba dostarczonych usług (RGU) na koniec roku wyniosła 1,536 mln i była nieznacznie niższa niż na koniec 2012 r.. Obniżyła się o 4 tys. rok do roku, co wiąże przede wszystkim z cyfryzacją telewizji naziemnej.

Operator zmienił przy tym sposób raportowania RGU wideo. Gdyby nie to, 2013 r. zakończyłby z 1,781 mln RGU.

Wcześniej w statystykach firmy posiadacz dekodera cyfrowego i – z powodu zaszłości – także analogowego widniał dwa razy. Obecnie – już tylko raz i w związku z tym liczba RGU telewizji analogowej jest niższa niż to było poprzednio. Zmodyfikowano również dane za 2012 r.

„Dodatkowo rozpoczęliśmy proces migracji abonentów wcześniej wprowadzonej usługi DTV do usługi nowej generacji nDTV, który zamierzamy ukończyć w 2015 r. Taka sytuacja spowodowała komplikacje związane z częściowym raportowaniem abonentów tej samej grupy usług jako 2 RGU oraz jako 1 RGU, co było zgodne z rachunkami abonenckimi, ale miało coraz silniejszy wpływ na zaburzenie faktycznego obrazu naszego biznesu, w którym oba typy kablowej telewizji cyfrowej są jednym segmentem usług (telewizja cyfrowa” – informuje operator.

Po zmianie naliczania, liczba RGU telewizyjnych Multimediów na koniec grudnia wyniosła 751 tys. z czego 318 tys. to usługi telewizji cyfrowej, 350 tys. analogowej, a 83 tys. to RGU programów premium (spadek o 18 tys.).

Gdyby Multimedia utrzymały dawną politykę prezentacyjną, liczba RGU operatora sięgałaby w grudniu już 996,5 tys.

Liczba RGU Internetu kablówki zamknęła się na poziomie 500,1 tys. (wzrost o 22,5 tys.; przy czym telekom ujmuje w tej pozycji zarówno usługi stacjonarne, jak i mobilne, których w grudniu miał 35 tys.). Operator opublikował przy tym strukturę przychodów z usług dostępu do Internetu w rozbiciu na usługę stacjonarną (wzrosły o blisko 8 proc. do 205 mln zł) i mobilną (spadek do 7,7 mln zł z 8,4 mln zł w 2012 r.).

RGU telefoniczne zamknęły się w grudniu 2013 r. liczbą 266,25 tys. (wzrost o 5,3 tys.). Operator pośrednio obsługiwał 18 tys. użytkowników usług głosowych (spadek o 5,1 tys.).

Multimedia poinformowały w raporcie, że zamierzają dalej uczestniczyć w konsolidacji rynku kablowego, koncentrując się zwłaszcza na sieciach i/lub operatorach pokrywających się lub sąsiadujących z naszymi obecnymi obszarami działania.

– Zgodnie z przyjętą strategią, rozszerzamy dotychczasowy model biznesowy o nowe usługi, aby spółka stała się integratorem usług niezbędnych dla domu i biura – mówi cytowany w informacji prasowej Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska.

Liczba abonentów Multimediów na koniec 2013 r. wyniosła 826 tys. inwestycje kablówki w ub.r. wyniosły 189,8 mln zł. 175 mln zł stanowiły nakłady związane z rozbudową i modernizacją sieci, wzrostem przepustowości szkieletu telekomunikacyjnego, a także wdrażaniem nowych usług.

W ramach tych inwestycji m.in. przyłączono do sieci ok. 30 tys. nowych gospodarstw domowych. 11,2 mln zł zostały przeznaczone na akwizycje.

Sieć kablowa Multimedia Polska zakończyły 2013 r. z blisko 700 mln zł przychodów. Wyniosły one dokładnie 699,2 mln zł i były tym samym o 2 proc. wyższe w porównaniu z 2012 r.

Skorygowana EBITDA kablowego operatora wzrosła w tym czasie o 1,2 proc. do 355,5 mln zł, zysk operacyjny urósł do 144,5 mln zł (vs. 133,2 mln zł przed rokiem), a na czysto telekom wykazał 70 mln zł zysku netto (49 mln zł w 2012 r.).

Pozostało 88% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy