TVP może kupić Showmax nie tylko w Polsce?

Publikacja: 02.01.2019 11:25

Telewizja Polska jest zainteresowana przejęciem platformy internetowego wideo Showmax nie tylko w Polsce, ale również na pozostałych rynkach w Europie – informują Wirtualne Media, powołując się na swoje nieoficjalne informacje.

Według branżowego serwisu, TVP może pozyskać inwestora i traktować platformę jako projekt komercyjny – podają, nie zdradzając źródła informacji.

TVP ponoć nie jest jedynym podmiotem zainteresowanym przejęciem Showmaksu w Polsce.

Naspers, medialny koncern z RPA, zamierza wprowadzić spółkę MultiChoice Group, do której należy Showmax na giełdę w Johannesburgu. To zmiana strategii wobec treści on-line, którą Naspers wyjaśnia także zapowiedź, że z końcem stycznia zamknie serwis Showmax w Polsce.

Decyzja ta została ogłoszona ku zaskoczeniu użytkowników i partnerów handlowych serwisu w kraju. Do tych ostatnich należą operatorzy telekomunikacyjni. Największy kłopot ma P4, operator sieci Play, który oferował Showmax w ramach abonamentu.

Marcin Gruszka zapowiedział już wcześniej, że Play zaproponuje użytkownikom coś w zamian. Według niego, zmiana  nie będzie stanowiła podstawy do wypowiedzenia umowy bez konsekwencji.

Telewizja Polska jest zainteresowana przejęciem platformy internetowego wideo Showmax nie tylko w Polsce, ale również na pozostałych rynkach w Europie – informują Wirtualne Media, powołując się na swoje nieoficjalne informacje.

Według branżowego serwisu, TVP może pozyskać inwestora i traktować platformę jako projekt komercyjny – podają, nie zdradzając źródła informacji.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił