IDC: spada tempo sprzedaży tabletów

Firma IDC obniżyła prognozy sprzedaży tabletów na świecie w tym roku o 3,6 proc. do 260,9 mln. Spodziewa się też, że zacznie rosnąć zainteresowanie droższymi urządzeniami lepszej jakości niż tzw. white-box-tablets

Publikacja: 10.03.2014 15:07

W tym roku według IDC światowy rynek wchłonie już „tylko” o 19,4 proc. więcej tabletów niż w 2013 roku. To wciąż imponujący wzrost, ale znacznie mniejszy od ubiegłorocznego, gdy dynamika tabletowego rynku sięgnęła aż 51,6 proc. – Obniżenie krótkoterminowych prognoz to skutek zwalniającego popytu wśród klientów, którzy coraz mniej chętnie kupują kolejne urządzenia, bo ich obecność na rynkach, zwłaszcza tych rozwiniętych, mocno się zwiększyła – komentują analitycy IDC.

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić