Play ma 5,5 mln klientów

Publikacja: 18.04.2011 14:23

O 60 proc. więcej niż w I kw. 2010 r. – 5,5 mln – klientów miał na koniec marca br. P4, operator sieci Play – poinformował dziś zarząd spółki. Z tej liczby 44 proc., to klienci kontraktowi (w tym użytkownicy miksa), a 55 proc. klienci usług przedpłaconych. Liczba klientów Play Online – usługi mobilnego dostępu do internetu – sięgnęła ponad 700 tys..

Play nie ujawnił wyników finansowych za I kw., ale według prezesa Joergena Bang-Jensena, tempo przyrostu przychodów firmy było wolniejsze niż wzrost liczby klientów.

W jego ocenie, przychody Playa urosną wolniej niż w ubiegłym roku, gdy powiększyły się o 55 proc. do 2,05 mld zł. – Nie podajemy prognoz na ten rok, ale sądzę, że będziemy rośli wolniej m.in. z powodu niższych stawek w rozliczeniach międzyoperatorskich – powiedział Bang-Jensen. To oznacza, że przychody spółki, sięgną w tym roku nie więcej niż 3,1 mld zł.

– Smartfony, na które bardzo liczymy przyniosą nam wzrost liczby klientów, ale na przychody zjawisko to przełoży się w większym stopniu dopiero w 2012 r. – uważa prezes P4.

– W tym roku wartość rynku telefonii komórkowej wzrośnie o 2-3 proc.  w porównaniu z 2010 r. – ocenił Bang-Jensen.

Bang-Jensen nie chciał wypowiadać się co do wyniku EBITDA w 2011 r. Przyznał natomiast, że operator w inny sposób niż konkurencja ją oblicza. – Amortyzujemy subsydia terminali oferowanych abonentom przez cały okres trwania kontraktu – powiedział. Nie ujawnił, jaką EBITDA miałby Play w 2010 r., gdyby stosował praktyki analogiczne do konkurencji. Zgodnie z własną polityką, P4 zaraportowało na koniec ub.r. 460 mln zł EBITDA.

W ocenie Bartosza Dobrzyńskiego, członka zarządu P4 ds. marketingu i sprzedaży, w 2011 r. operatora zmieni 1 mln Polaków, a Play chce  ponownie skorzystać na tej skłonności Polaków. W I kw. br. udział operatora w tzw. rynku przenośności (MNP, czyli Mobile Numbers Portability) sięgnęła 70,3 proc. – poinformował Dobrzyński. Nie ujawnił jednak, co to oznacza w wartościach nominalnych.

O 60 proc. więcej niż w I kw. 2010 r. – 5,5 mln – klientów miał na koniec marca br. P4, operator sieci Play – poinformował dziś zarząd spółki. Z tej liczby 44 proc., to klienci kontraktowi (w tym użytkownicy miksa), a 55 proc. klienci usług przedpłaconych. Liczba klientów Play Online – usługi mobilnego dostępu do internetu – sięgnęła ponad 700 tys..

Play nie ujawnił wyników finansowych za I kw., ale według prezesa Joergena Bang-Jensena, tempo przyrostu przychodów firmy było wolniejsze niż wzrost liczby klientów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Jaki jest proces tworzenia banku cyfrowego i jakie czynniki są kluczowe dla jego sukcesu?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów