Play ma 5,5 mln klientów

Publikacja: 18.04.2011 14:23

O 60 proc. więcej niż w I kw. 2010 r. – 5,5 mln – klientów miał na koniec marca br. P4, operator sieci Play – poinformował dziś zarząd spółki. Z tej liczby 44 proc., to klienci kontraktowi (w tym użytkownicy miksa), a 55 proc. klienci usług przedpłaconych. Liczba klientów Play Online – usługi mobilnego dostępu do internetu – sięgnęła ponad 700 tys..

Play nie ujawnił wyników finansowych za I kw., ale według prezesa Joergena Bang-Jensena, tempo przyrostu przychodów firmy było wolniejsze niż wzrost liczby klientów.

W jego ocenie, przychody Playa urosną wolniej niż w ubiegłym roku, gdy powiększyły się o 55 proc. do 2,05 mld zł. – Nie podajemy prognoz na ten rok, ale sądzę, że będziemy rośli wolniej m.in. z powodu niższych stawek w rozliczeniach międzyoperatorskich – powiedział Bang-Jensen. To oznacza, że przychody spółki, sięgną w tym roku nie więcej niż 3,1 mld zł.

– Smartfony, na które bardzo liczymy przyniosą nam wzrost liczby klientów, ale na przychody zjawisko to przełoży się w większym stopniu dopiero w 2012 r. – uważa prezes P4.

– W tym roku wartość rynku telefonii komórkowej wzrośnie o 2-3 proc.  w porównaniu z 2010 r. – ocenił Bang-Jensen.

Bang-Jensen nie chciał wypowiadać się co do wyniku EBITDA w 2011 r. Przyznał natomiast, że operator w inny sposób niż konkurencja ją oblicza. – Amortyzujemy subsydia terminali oferowanych abonentom przez cały okres trwania kontraktu – powiedział. Nie ujawnił, jaką EBITDA miałby Play w 2010 r., gdyby stosował praktyki analogiczne do konkurencji. Zgodnie z własną polityką, P4 zaraportowało na koniec ub.r. 460 mln zł EBITDA.

W ocenie Bartosza Dobrzyńskiego, członka zarządu P4 ds. marketingu i sprzedaży, w 2011 r. operatora zmieni 1 mln Polaków, a Play chce  ponownie skorzystać na tej skłonności Polaków. W I kw. br. udział operatora w tzw. rynku przenośności (MNP, czyli Mobile Numbers Portability) sięgnęła 70,3 proc. – poinformował Dobrzyński. Nie ujawnił jednak, co to oznacza w wartościach nominalnych.

O 60 proc. więcej niż w I kw. 2010 r. – 5,5 mln – klientów miał na koniec marca br. P4, operator sieci Play – poinformował dziś zarząd spółki. Z tej liczby 44 proc., to klienci kontraktowi (w tym użytkownicy miksa), a 55 proc. klienci usług przedpłaconych. Liczba klientów Play Online – usługi mobilnego dostępu do internetu – sięgnęła ponad 700 tys..

Play nie ujawnił wyników finansowych za I kw., ale według prezesa Joergena Bang-Jensena, tempo przyrostu przychodów firmy było wolniejsze niż wzrost liczby klientów.

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Rusza nowa aukcja 5G. Państwo chce od operatorów astronomiczną kwotę
Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość
Materiał Promocyjny
Bolączki inwestorów – od kadr po zamówienia
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda