Zawiadomienie złożyło do UOKiK Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, które koordynowało państwową kampanię reklamową nt. wprowadzania naziemnej telewizji cyfrowej. – Przeprowadzone postępowanie wykazało, że kampania reklamowa telewizorów Samsung naśladując rządowe przekazy informacyjne dotyczące cyfryzacji wprowadzała konsumentów w błąd. Wykorzystanie elementów charakterystycznych dla akcji Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji mogło sugerować konsumentom, że komercyjna oferta Samsung jest częścią rządowej kampanii informacyjnej – podaje UOKiK.

Za naruszenie interesu klientów urząd nałożył na Samsung Electronics Polska 2,29 mln zł kary.

UOKiK jest zaangażowany w nadzorowanie procesu cyfryzacji naziemnej telewizji w Polsce.Inspekcja Handlowa sprawdza czy przedsiębiorcy sprzedający telewizory i dekodery działają zgodnie z przepisami dotyczącymi cyfryzacji. -Zbadaliśmy do tej pory 694 sklepy, w tym ponad 50 sprzedających telewizory przez Internet. Nieprawidłowości inspektorzy wykryli u 57 przedsiębiorców. W dużej mierze polegały one na braku informacji w przypadku sprzedaży starych telewizorów przystosowanych do odbioru wyłącznie telewizji analogowej – mówi Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel, prezes UOKiK.