Międzynarodowa firma doradcza twierdzi, że średni przychód na użytkownika może bezpośrednio zależeć od rodzaju używanego przez klienta końcowego terminala, a słuchawką generującą najwięsze ARPU w porównaniu ze sprzętem konkurencji jest iPhone firmy [b]Apple[/b].

[b] Arthur D. Little[/b] zarekomendował operatorom zawieranie ekskluzywnych umów z Apple i wciąganie iPhone do swojego portfolio. Jeśli to jest niemożliwe, wykorzystywane powinny być alternatywy, czyli głównie słuchawki z systemem [b]Android[/b]. Jak się jednak okazuje, nie jest to równoważna alternatywa.

Z badań przeprowadzonych przez zajmującą się reklamą mobilną firmę AdMob wynika, że użytkownicy iPhone pobierają z sieci ponad dwa razy więcej płatnych aplikacji niż użytkownicy Androida. Odsetek użytkowników iPhone, którzy twierdząco odpowiedzieli na pytanie „czy w ciągu ostatniego miesiąca pobrałeś/aś przynajmniej jedną płatną aplikację na swój telefon” w przypadku iPhone wynosi 50 proc. W przypadku Androida – 21 proc.