Huawei wierzy, że w Europie uda mu się wypromować swe smartfony przez piłkarski sponsoring i nawiązał współpracę z hiszpańską ekstraklasą piłkarską, Liga de Fútbol Profesional (LFP).

W ramach zawartej umowy, w sezonie 2013-2014 chiński producent będzie nie tylko partnerem technologicznym hiszpańskiej ekstraklasy, ale zrealizuje też szereg działań marketingowych promujących profesjonalną piłkę nożną na całym świecie. We wszystkich smartfonach Huawei dostępnych w Hiszpanii zainstalowana zostanie aplikacja, która pomoże fanom futbolu śledzić najbardziej aktualne informacje dotyczące piłkarskiej ekstraklasy. Umowa pomiędzy Huawei i LFP przewiduje również wykorzystywanie marki LFP, wizerunku zawodników, a także maskotki ligi w działaniach komunikacyjnych i promocyjnych prowadzonych przez producenta na całym świecie.

Kilka tygodni wcześniej Huawei zawarł we Włoszech umowę o współpracy sponsoringowej i partnerskiej z klubem AC Milan. Firma została sponsorem premium, a także partnerem mobilnym drużyny z Mediolanu.