Największy operator alternatywny poinformował o planach rozwoju naziemnej sprzedaży swoich usług. Niedawno Netia uruchomiła trzy salony: w Łodzi (ul. Zachodnia 77), Białymstoku (ul. Dr. Ireny Białówny 4) i Poznaniu (ul. Głogowska 114).

– Kolejne będą uruchamiane systematycznie w następnych tygodniach w: Krakowie, Wrocławiu, Lublinie, Łomży i Warszawie – można przeczytać na korporacyjnym blogu Netii. Placówki uruchmiają partnerzy handlowi Netii, jak na przykład IQ Serwis, czy Netline. Na serwisach franczyzowych można znaleźć komunikaty o poszukiwaniu kolejnych lokalizacji: min. 20 m2 dla salonów i 5 m2 dla „wysp” handlowych. Łącznie salonów sprzedażowo-wystawienniczych ma powstać w najbliższym czasie kilkanaście. Dla odmiany Netia zrezygnowała z projektu uruchomienia dużych, reprezentacyjnych salonów wzorcowych w centrach handlowych, o jakich informowała w ubiegłym roku.

– To okazało się zbyt drogim przedsięwzięciem. Uznaliśmy, że efektywniej będzie utworzyć większą liczbę mniejszych placówek. Dobrze zlokalizowanych, ale na nie tak drogich powierzchniach, jak centra handlowe. Służą one tyle sprzedaży, ile promocji naszych usług – mówi Karol Wieczorek z biura prasowego Netii.

Operator stopniowo redukował projekt salonów wzorcowych. W ub.r. w rozmowie z rpkom.pl Grzegorz Esz, członek zarządu ds. komercyjnych Netii, mówił o 20-30 takich placówkach. Potem mowa była już o kilku. Ostatecznie operator zdecydował się na mniej spektakularne rozwiązanie. Netia operuje ponadto przeszło 30 placówkami handlowymi, jakie przejęła razem z lokalnymi ISP.