Tablety toną, ale Amazon goni Samsunga i Apple – dane IDC w III kw. 2017

Zgodnie z danymi przedstawionymi przez firmę IDC w trzecim kwartale br. po raz kolejny spadła sprzedaż tabletów. W ciągu trzech miesięcy klienci zdecydowali się kupić jedynie 40 mln takich urządzeń. Oznacza to 5,4-proc. spadek w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej.

Publikacja: 07.11.2017 14:28

Tablety toną, ale Amazon goni Samsunga i Apple – dane IDC w III kw. 2017

Foto: Bloomberg

Na słabnącym rynku wciąż dobrze radzi sobie amerykańska firma Apple. Dostawca iPadów sprzedał o 11,4 proc. urządzeń więcej niż przed rokiem i z wynikiem 10,3 mln sztuk jest liderem światowej sprzedaży. Udział w rynku amerykańskiego giganta technologicznego w tym segmencie wynosi 25,8 proc.

Druga pozycja przypadła Samsungowi. Koreański producent sprzedał 6 mln tabletów, czyli o prawie 8 proc. mniej niż rok wcześniej. Oznacza to 15,4-proc. udział w rynku.

Amazon uplasował 4,4 mln urządzeń i osiągnął najwyższy wzrost sprzedaży spośród wszystkich dostawców: o ponad 38 proc. rok do roku.

Chiński Huawei świetnie sobie radzi na niemal wszystkich polach, na których wkroczył do walki o popularność. Poza rosnącą sprzedażą smartfonów rośnie mu sprzedaż tabletów. Klienci wybrali 3 mln urządzeń tego producenta, co oznacza 18,8-proc. wzrost rok do roku.

Tyle samo sprzedało Lenovo, w przypadku którego oznacza to wzrost rok do roku o 8,9 proc.

Pozostali producenci sprzedali 13,3 mln urządzeń z większymi ekranami, czyli 4,8 mln mniej niż rok wcześniej. To ponad 26,8 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2016 roku.

Popularność tabletów systematycznie spada od trzech lat. Równocześnie dobrze radzą sobie urządzenia all-in-one, czyli ekrany tablety z możliwością podłączenia klawiatury.

Na słabnącym rynku wciąż dobrze radzi sobie amerykańska firma Apple. Dostawca iPadów sprzedał o 11,4 proc. urządzeń więcej niż przed rokiem i z wynikiem 10,3 mln sztuk jest liderem światowej sprzedaży. Udział w rynku amerykańskiego giganta technologicznego w tym segmencie wynosi 25,8 proc.

Druga pozycja przypadła Samsungowi. Koreański producent sprzedał 6 mln tabletów, czyli o prawie 8 proc. mniej niż rok wcześniej. Oznacza to 15,4-proc. udział w rynku.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Telekomunikacja
Rusza przedświąteczna bitwa telekomów. Światłowód czy LTE? Jakie są ceny?
Telekomunikacja
Do kogo uciekają użytkownicy sieci komórkowych. Ten operator wygrywa
Telekomunikacja
Duża awaria sieci komórkowych w Polsce. Problemy z połączeniami
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Ile Polacy płacą za usługi telekomunikacyjne i jak z nich korzystają. Raport UKE
Materiał Promocyjny
Razem dla Planety, czyli chemia dla zrównoważonej przyszłości