Przegląd prasy – środa 1 września

Publikacja: 01.09.2010 08:38

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna[/srodtytul]

[b]Branża IT zaciska pasa. Nie ma co liczyć na boom[/b]

Michał Fura

Spółki z branży informatycznej nie mogą jeszcze powiedzieć, że kryzys mają za sobą. Nieliczne mogą pochwalić się niewielkim wzrostem zamówień. Dla większości wyniki II kwartału i całego półrocza były płaskie, a w niektórych przypadkach gorsze niż przed rokiem. Tylko dzięki ostremu oszczędzaniu większość spółek IT pokazała dużo wyższą rentowność, a niektóre zwiększyły zyski. Na więcej nowych kontraktów liczą w ostatnich miesiącach roku.

http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/446858,branza_it_zaciska_pasa_nie_ma_co_liczyc_na_boom.html

[srodtytul]Puls Biznesu[/srodtytul]

[b]PARP wieści internetową rewolucję[/b]

Agnieszka Jabłońska

Od 2011 r. wnioski o e-dotacje będą obsługiwane przez internet. Od a do z. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) szykuje ułatwienia dla starających się o e-dotacje (działanie 8.1 i 8.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka). Od 2011 r. będą mogli śledzić losy swoich wniosków przez internet. Do końca roku powstanie system, który umożliwi składanie wniosków i obsługę projektów: od oceny formalnej i merytorycznej, po podpisanie umowy, aneksów i wypłaty. Jeśli pilotażowy program wypali, rewolucja obejmie kolejne działania.

http://bonnierbusinesspolska.pb.pl/Issue.aspx?id=30780668-3a20-485a-92c6-de894f2d1505&date=2010-09-01

[b]Kablówki trafiły z internetem[/b]

Kamil Kosiński

Co drugi abonent telewizji ma też stałe łącze. Firmy, które zaczynały od dystrybucji sygnału telewizji satelitarnych, są dziś pełnoprawnymi operatorami telekomunikacyjnymi. Wyniki za drugi kwartał ujawnia dziś giełdowa spółka Multimedia Polska, trzeci co do liczby abonentów operator telewizji kablowej w kraju. Ale już na podstawie jego wyników za pierwszy kwartał i danych od pozostałych dziewięciu największych kablówek można stwierdzić, że zaoferowanie przez nich szerokopasmowego dostępu do internetu było strzałem w dziesiątkę. Liczba użytkowników internetu przekroczyła połowę liczby abonentów telewizji.

http://bonnierbusinesspolska.pb.pl/Issue.aspx?id=2b75df0a-3419-4c16-8ac6-947eb5b91618&date=2010-09-01

[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]

[b]Coraz więcej pieniędzy z cyfrowej rozrywki w Polsce[/b]

Magdalena Lemańska

Za cztery lata wpływy z mediów cyfrowych będą generowały w Polsce już prawie jedną trzecią całego rynku mediów i rozrywki – wynika z raportu o rynku mediów i rozrywki PricewaterhouseCoopers. Do wpływów z cyfrowych mediów PwC zalicza m.in. opłaty za szerokopasmowy Internet i wideo na żądanie, reklamę mobilną, wszelkie opłaty uiszczane za oglądanie filmów w Internecie, reklamę w sieci, wpływy z radia w sieci i e-booków. W tym roku w Polsce będą one stanowić jeszcze 24,5 proc. całego rynku rozrywki, czyli nieco ponad 2,1 mld dol., podczas gdy przychody analogowe zapewnią 6,48 mld dol.

http://new-arch.rp.pl/artykul/974861_Coraz_wiecej_pieniedzy_z_cyfrowej_rozrywki_w_Polsce.html

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna[/srodtytul]

[b]Branża IT zaciska pasa. Nie ma co liczyć na boom[/b]

Pozostało 97% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy