Reklama

Przegląd prasy – środa 1 września

Publikacja: 01.09.2010 08:38

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna[/srodtytul]

[b]Branża IT zaciska pasa. Nie ma co liczyć na boom[/b]

Michał Fura

Spółki z branży informatycznej nie mogą jeszcze powiedzieć, że kryzys mają za sobą. Nieliczne mogą pochwalić się niewielkim wzrostem zamówień. Dla większości wyniki II kwartału i całego półrocza były płaskie, a w niektórych przypadkach gorsze niż przed rokiem. Tylko dzięki ostremu oszczędzaniu większość spółek IT pokazała dużo wyższą rentowność, a niektóre zwiększyły zyski. Na więcej nowych kontraktów liczą w ostatnich miesiącach roku.

http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/446858,branza_it_zaciska_pasa_nie_ma_co_liczyc_na_boom.html

Reklama
Reklama

[srodtytul]Puls Biznesu[/srodtytul]

[b]PARP wieści internetową rewolucję[/b]

Agnieszka Jabłońska

Od 2011 r. wnioski o e-dotacje będą obsługiwane przez internet. Od a do z. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) szykuje ułatwienia dla starających się o e-dotacje (działanie 8.1 i 8.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka). Od 2011 r. będą mogli śledzić losy swoich wniosków przez internet. Do końca roku powstanie system, który umożliwi składanie wniosków i obsługę projektów: od oceny formalnej i merytorycznej, po podpisanie umowy, aneksów i wypłaty. Jeśli pilotażowy program wypali, rewolucja obejmie kolejne działania.

http://bonnierbusinesspolska.pb.pl/Issue.aspx?id=30780668-3a20-485a-92c6-de894f2d1505&date=2010-09-01

[b]Kablówki trafiły z internetem[/b]

Reklama
Reklama

Kamil Kosiński

Co drugi abonent telewizji ma też stałe łącze. Firmy, które zaczynały od dystrybucji sygnału telewizji satelitarnych, są dziś pełnoprawnymi operatorami telekomunikacyjnymi. Wyniki za drugi kwartał ujawnia dziś giełdowa spółka Multimedia Polska, trzeci co do liczby abonentów operator telewizji kablowej w kraju. Ale już na podstawie jego wyników za pierwszy kwartał i danych od pozostałych dziewięciu największych kablówek można stwierdzić, że zaoferowanie przez nich szerokopasmowego dostępu do internetu było strzałem w dziesiątkę. Liczba użytkowników internetu przekroczyła połowę liczby abonentów telewizji.

http://bonnierbusinesspolska.pb.pl/Issue.aspx?id=2b75df0a-3419-4c16-8ac6-947eb5b91618&date=2010-09-01

[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]

[b]Coraz więcej pieniędzy z cyfrowej rozrywki w Polsce[/b]

Magdalena Lemańska

Reklama
Reklama

Za cztery lata wpływy z mediów cyfrowych będą generowały w Polsce już prawie jedną trzecią całego rynku mediów i rozrywki – wynika z raportu o rynku mediów i rozrywki PricewaterhouseCoopers. Do wpływów z cyfrowych mediów PwC zalicza m.in. opłaty za szerokopasmowy Internet i wideo na żądanie, reklamę mobilną, wszelkie opłaty uiszczane za oglądanie filmów w Internecie, reklamę w sieci, wpływy z radia w sieci i e-booków. W tym roku w Polsce będą one stanowić jeszcze 24,5 proc. całego rynku rozrywki, czyli nieco ponad 2,1 mld dol., podczas gdy przychody analogowe zapewnią 6,48 mld dol.

http://new-arch.rp.pl/artykul/974861_Coraz_wiecej_pieniedzy_z_cyfrowej_rozrywki_w_Polsce.html

Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama