Obecnie około  2 proc. polskich konsumentów korzysta z płatności mobilnych  – wynika z sondażu, jaki przeprowadziła First Data Polska wśród przedstawicieli banków w Polsce.

Osiem z dziewięciu instytucji, które odpowiedziały na ankietę First Data Polska, zadeklarowało zainteresowanie wdrożeniem płatności mobilnych. Preferencje ekspertów w zakresie formy wdrożenia płatności mobilnych nie ograniczają się do jednego rozwiązania. Największą liczbę wskazań uzyskał moduł NFC na karcie SIM (38 proc.), w drugiej kolejności kody QR (Quick Response) skanowane przy użyciu aplikacji (25 proc.). Trzecie miejsce w zestawieniu zajęły kody numeryczne (19 proc.).

Według przedstawicieli polskich banków najczęściej mobilnie płacić będziemy w punktach handlowo – usługowych za codzienne zakupy oraz uiszczając w ten sposób opłaty za bilety, rachunki i parkingi – czyli wtedy, gdy potencjalnie najbardziej zależy nam na szybkim sfinalizowaniu zakupu.