Największy alternatywny operator w Polsce wprowadzi na rynek nową markę usług dostępowych – Foton – wynika z dzisiejszej publikacji Pulsu Biznesu.
Jak można wnosić z zamieszczonych w nim informacji pod tą marką sprzedawane będą usługi dostępowe o standardzie NGA tylko na własnej infrastrukturze operatora, a więc w sieciach VDSL, Ethernet i FTTH.
— Sprzedaż internetu będzie podstawą do zaoferowania klientom usług dodanych, głównie telewizyjnych. Liczymy, że dzięki Fotonowi ich liczba się zwiększy w kolejnych kwartałach — mówi cytowany przez Puls Biznesu Mirosław Godlewski, prezes zarządu Netii.
Pośród dużych operatorów na razie tylko Telekomunikacji Polskiej udało się wykreować markę Neostrada, jako synonim usługi dostępowej (operator postanowił nie rezygnować z niej nawet po rebrandingu na Orange). UPC na całym świecie stosuje markę Fiber Power, ale bardziej do opisu pakietów, niż samej usługi dostępowej. Vectra nieco konsekwentniej promuje nazwę Flashnet. Netia do tej pory nie próbowała wykreować silnej marki dla usług dostępowych, chociaż stosuje określenie Telewizja Osobista dla usług TV.