35,32 mld dol. przychodu zanotował w trzecim kwartale swojego roku obrachunkowego (w II kw. roku kalendarzowego) amerykański potentat IT. Wynik ten jest o 1 proc. lepszy od zeszłorocznego, gdy było to 35,02 mld dol.Równocześnie widać bardzo wyraźny (19-proc.) spadek w porównaniu do pierwszego kwartału 2013 roku.
Zysk netto spółki spadł o blisko 22 proc. W poprzednim roku wyniósł 8,82 mld dol., podczas gdy w tym roku w kwartale zakończonym 30 czerwca – 6,9 mld dol.
W zaprezentowanych przez Apple wynikach za III kwartał roku finansowego 2013 widać wyraźną tendencję konsumencką do kupowania smartfonów wysokiej klasy.
Wciąż istnieje popyt na produkty z logo nadgryzionego jabłka. Od kwietnia do końca czerwca sprzedano 31,24 mln smartfonów iPhone. Wynik ten jest zdecydowanie słabszy niż osiągnięty w trakcie poprzednich trzech miesięcy (aż 17 proc. w dół). Korzystniej wypada porównanie wyniku zeszłorocznego, w analogicznym okresie. Tutaj firma z Cupertino zanotowała 20-proc. wzrost.
Popularnością cieszą się telefony spod znaku Apple, natomiast po raz pierwszy w historii firmy zanotowano spadek sprzedaży tabletów koncernu. 14,62 mln iPadów sprzedanych w ciągu trzech miesięcy oznacza o 14 proc. mniejszą sprzedaż w porównaniu do zeszłorocznej i o 25 proc. mniejszą w porównaniu z poprzednim kwartałem.