Zmiany na rynku są nieodwracalne

– Dostawcy muszą się pogodzić, że operatorzy nie będą kupowali tyle sprzętu i za takie pieniądze, jak kiedyś. Rynek się zmienił – mówi w rozmowie z rpkom.pl Radomir Grucza, prezes zarządu NokiaSiemens Networks w Polsce. Według niego dużych szans na skokowy wzrost rynku nie ma, chociaż kilka zjawisk pozwala vendorom optymistycznie patrzeć w przyszłość.

Publikacja: 03.01.2011 06:45

Radomir Grucza, szef NokiaSiemens Networks w Polsce

Radomir Grucza, szef NokiaSiemens Networks w Polsce

Foto: NSN

– Rok 2010 zakończył się dla rynku podobnie do roku poprzedniego . Na horyzoncie pojawiły się nowe projekty, które pozwalają mieć nadzieję, że ten będzie nieco lepszy, ale trzeba przyznać, że w 2009 r. też tak się wydawaało – mówi szef NSN w Polsce Radomir Grucza.

Według niego branża dostawców sprzętu powinna się pogodzić z faktem, że pewne zmiany są już nieodwracalne i rynek nie wróci do dynamiki sprzed lat. – Trend spadkowy można było dostrzec już dawno. Gros sieci zostało wybudowanych. Rynek telekomunikacyjny nie rozwija się już tak szybko, jak kiedyś, nowe technologie nie wróżą dzisiaj skokowych wzrostów (z pewnymi wyjątkami, o których dalej). Kryzys ekonomiczny z 2008 r. przyspieszył spadki, które inaczej potrwałyby kilka lat. Tradycyjny rynek operatorski będzie płaski, lub będzie rósł po kilka procent rocznie. Szans na szybszy rozwój trzeba szukać gdzie indziej – mówi Radomir Grucza.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa