Już 30 proc. polskich internautów powyżej 15 roku życia ma tablet, a 20 proc. planuje kupić urządzenie tej kategorii – pokazuje badanie przeprowadzone na zlecenie polskiego oddziału Microsoft.

Badanie „Rynek tabletów w Polsce” przeprowadzone w październiku 2013 r. pokazuje, że dla 91 proc. użytkowników tabletów największym ich atutem jest ich mobilność, która umożliwia korzystanie z urządzenia w każdej sytuacji. Mała waga (71 proc.) oraz alternatywa dla komputera przy przeglądaniu zasobów sieci (71 proc.) pozwalają na szybki dostęp do informacji – nawet w biegu. Wśród innych zalet respondenci wskazywali niewielkie wymiary (61 proc.), poręczność (58 proc.), wytrzymałość baterii (48 proc.) i użyteczność aplikacji (33 proc.).

Użytkownicy są jednak również świadomi niedoskonałości tej kategorii urządzeń: 40 proc. wskazuje brak możliwości podłączenia urządzeń zewnętrznych, kolejne 40 proc. – brak zabezpieczeń antywirusowych, 33 proc. – brak profesjonalnego programu biurowego, 27 proc. – brak kontroli rodzicielskiej. Problemem jest również brak możliwości personalizacji pulpitu czy możliwości utworzenia kilku kont użytkowników. To ostatenie jest o tyle istorne, że wśród użytkowników tabletów większość (91 proc.) wskazuje, że w ich gospodarstwie domowym jest jeden tablet, z którego wymiennie korzysta cała rodzina.

Wyniki badania pokazują również, że znaj3wżaniejsyzm kryterium decydującym przy zakupie tabletu są cena oraz czas pracy urządzenia na baterii. Ważnym czynnikiem jest również przekątna ekranu, gdzie wśród użytkowników królują wyświetlacze 7- (42 proc.) i 10-calowe (30 proc.).