Samsung poinformował , że liczba polskojęzycznych aplikacji dostępnych w Samsung Smart TV przekroczyła już setkę, co oznacza, że pod względem liczby rodzimych aplikacji Polska znajduje się w ścisłej europejskiej czołówce – tuż za Francją i Włochami.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy ilość polskojęzycznych aplikacji na platformie Samsung Smart TV wzrosła z 65 to 102. Wśród nich znajdują się nie tylko usługi VoD, czy coraz popularniejsze platformy streamingu muzyki (Deezer, Spotify), ale o aplikacje do nauki języka angielskiego dla dzieci i dorosłych czy przepisów kulinarnych,
Z badań przeprowadzonych na Samsunga wynika, że w 2013 roku, dla 20 proc. badanych funkcjonalność Smart TV była znaczącym czynnikiem przy wyborze nowego telewizora. W stosunku do roku ubiegłego funkcje Smart TV awansowały z 12 na 7 miejsce pod względem najistotniejszych czynników. Z kolei Smart TV znajduje się na 3 miejscu wśród czynników decydujących o zakupie telewizora firmy Samsung. Aż 45 proc. respondentów jest także skłonnych poświęcić większą kwotę na zakup telewizora wyposażonego w funkcje Smart TV.