Badania zwyczajów komunikacyjnych Polaków przeprowadzone na zlecenie firmy Interactive Intelligence pokazują, że telefonia stacjonarna znajduje się w odwrocie, a smartfonów większość z nas używa jako zwykłych komórek bez dostępu do internetu.
Na polskim rynku prym wiodą telefony komórkowe. Ponad 90 proc. respondentów deklaruje wykorzystanie ich do rozmów ze znajomymi i usługodawcami.
– Telefonia mobilna stała się najważniejszym kanałem niebezpośrednich kontaktów międzyludzkich, wyparłszy w wielu aspektach telefony stacjonarne – mówi Marcin Grygielski, dyrektor regionalny na rynek Europy Środkowej i Wschodniej w firmie Interactive Intelligence.
W odwrocie jest telefonia stacjonarna, która w swej tradycyjnej formie odchodzi w przeszłość.
– Już wkrótce dostawcy przestaną wspierać tradycyjne centralki telefoniczne – dodaje Grygielski. – Większość inwestycji biznesowych ostatnich lat, o których słyszałem, dotyczy telefonii IP.