Dzisiaj tylko 4 proc. polskich użytkowników bankowości elektronicznej realizuje przelewy przez smartfona –  wynika z raportu Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych (IIBR) „Mobilny konsument w świecie mobilnej bankowości i mobilnych płatności”.

Korzystając ze smartfona i mając Internet zawsze „pod ręką”, użytkownicy sieci wykonują coraz więcej „codziennych” czynności za jego pośrednictwem. Dotyczy to również czynności bankowych – co trzeci internauta korzystający z sieci za pośrednictwem smartfona wykorzystuje to urządzenie także w tym celu, a 8 proc. robi to co najmniej kilka razy w tygodniu.

Jednak banki mają jeszcze dużo do zrobienia, aby zachęcić internautów do korzystania ze swoich usług za pośrednictwem urządzeń mobilnych – stwierdzają autorzy raportu „Mobilny konsument w świecie mobilnej bankowości i mobilnych płatności”. Co prawda, internauci są skłonni korzystać ze smartfonów w celu znalezienia najbliższego bankomatu czy placówki banku lub sprawdzenia salda swojego konta, jednak wykonywanie za pośrednictwem smartfona czynności związanych z obsługą konta, jak na przykład: dokonywanie przelewów internetowych, płacenie rachunków czy dokonywanie operacji na karcie kredytowej należy do rzadkości.