Reklama

ATM może w ciągu 2-3 lat sprzedać Linx

Publikacja: 27.05.2015 16:43

ATM może w ciągu 2-3 lat sprzedać udziały w Linx Telecommunications – poinformował w rozmowie z PAP, Tadeusz Czichon, prezes spółki prowadzącej data center.

– Nasza inwestycja w akcje Linx Telecommunications ma charakter pasywny i przewidujemy wyjście z inwestycji, gdy będzie to dla spółki korzystne. Przewidujemy, że może to nastąpić w perspektywie 2-3 lat – powiedział prezes.

ATM zainwestował w Linx Telecommunications i obecnie posiada akcje stanowiące 21,02 proc. w jej kapitale zakładowym.

Linx prowadzi centra danych w Moskwie, Sankt Petersburgu, Tallinie i Warszawie. Jeszcze przygotowując sprawozdanie za 2014 r. ATM postanowił spisać część inwestycji w tę firmę w straty. Tadeusz Czichon nie wyklucza jednak, że zarząd zastanawia się teraz, czy nie postąpił zbyt pochopnie.

5-proc. wzrostu przychodów co roku w latach 2015–2017 i 60 mln zł EBITDA za trzy lata spodziewa się zarząd spółki.

Reklama
Reklama

Wypracowywane od zmian w zarządzie założenia nowej strategii prowadzącego centra danych ATM nabrały kształtu. Wraz z wynikami za I kwartał br. spółka opublikowała dokument przedstawiający plany na kolejne trzy lata.

Prezes i akcjonariusz ATM Tadeusz Czichon mówił niedawno „Parkietowi”, że spodziewa się, iż łączne przychody spółki będą rosły w latach 2015–2017 średnio co roku o 15 proc. dzięki nowym usługom (w chmurze) i komercjalizacji budowanej powierzchni serwerowni. Plan (ale nie oficjalna prognoza) zakłada też wzrost EBITDA firmy do 60 mln zł w 2017 r.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama