IDC: sprzedaż komputerów zmalała, ale mniej niż prognozowano

Publikacja: 15.10.2013 16:27

81,6 miliona komputerów kupionych zostało w III kwartale 2013 roku. To  o 7,3 miliona (o 8,2 proc.) mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej, ale więcej niż oczekiwali analitycy firmy IDC realizującej badania rynku.

Prognozowany spadek miał wynieść 9,5 proc. w stosunku do wyniku sprzed roku.

Niektórzy producenci trzy kwartały zamknęli wynikami lepszymi niż rok temu.

Największy – Lenovo – sprzedał o 2,2 proc. więcej urządzeń niż rok wcześniej czyli 14,1 sztuk. W całym rynku koncern posiada 17,3 proc. udziału.

Minimalne wzrosty zanotowały także firmy zajmujące druga i trzecią pozycję w rankingu. Ponad 17 proc. udział w rynku oraz niespełna pół procentowy wzrost zanotował drugi w zestawieniu HP ze sprzedażą 14 milionów egzemplarzy swoich produktów. Trzeci – amerykański Dell – zyskał rok do roku 0,3 proc. i sprzedał ponad 9,5 miliona komputerów.

Władze pozostałych ujętych w zestawieniach IDC graczy nie mają powodów do zadowolenia. Zajmujący czwartą pozycję Acer zanotował spadek o 34,5 proc. w stosunku do roku poprzedniego i sprzedał niespełna 5,5 milionów komputerów, natomiast wynik Asusa zmienił się o 34,1 proc. na niekorzyść producenta.

81,6 miliona komputerów kupionych zostało w III kwartale 2013 roku. To  o 7,3 miliona (o 8,2 proc.) mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej, ale więcej niż oczekiwali analitycy firmy IDC realizującej badania rynku.

Prognozowany spadek miał wynieść 9,5 proc. w stosunku do wyniku sprzed roku.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy