81,6 miliona komputerów kupionych zostało w III kwartale 2013 roku. To o 7,3 miliona (o 8,2 proc.) mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej, ale więcej niż oczekiwali analitycy firmy IDC realizującej badania rynku.
Prognozowany spadek miał wynieść 9,5 proc. w stosunku do wyniku sprzed roku.
Niektórzy producenci trzy kwartały zamknęli wynikami lepszymi niż rok temu.
Największy – Lenovo – sprzedał o 2,2 proc. więcej urządzeń niż rok wcześniej czyli 14,1 sztuk. W całym rynku koncern posiada 17,3 proc. udziału.
Minimalne wzrosty zanotowały także firmy zajmujące druga i trzecią pozycję w rankingu. Ponad 17 proc. udział w rynku oraz niespełna pół procentowy wzrost zanotował drugi w zestawieniu HP ze sprzedażą 14 milionów egzemplarzy swoich produktów. Trzeci – amerykański Dell – zyskał rok do roku 0,3 proc. i sprzedał ponad 9,5 miliona komputerów.