Swoją ofertę dla biznesu Aster będzie oferował tylko na własnej infrastrukturze. W zasięgu 883 km światłowodów Astera jest ok. 90,6 tys. małych firm, zatrudniających od 1 do 5 osób, ok. 24,4 tys. firm średnich (od 6 do 250 pracowników) oraz ok. 450 spółek dużych (więcej niż 250 osób). Aster zakłada, że w 2015 r. z jego usług telekomunikacyjnych korzystać będzie 15 proc. tych przedsiębiorstw. Według zapowiedzi Astera, przychody firmy z tego sektora 2015 r. wyniosą 180 mln zł. Poziom 50 mln zł ma zostać osiągnięty już w 2012 r.
Oprócz szerokopasmowego internetu, telefonii stacjonarnej, komórkowej i usług TV, Aster będzie świadczył usługi VPN, hosting, kolokację, a także usługi wsparcia technicznego dla biur. W nieodległej przyszłości w ofercie pojawią się także wideokonferencje i usługa power button, zwiększająca przepływność łącza szerokopasmowego na żądanie. Jak powiedział Robert Sababady, dyrektor Aster Biznes, trwają już testy tego rozwiązania. Nad świadczeniem usług dla biznesu ma czuwać centrum nadzoru sieci Astera.
Oficjalne zaprezentowanie oferty Aster Biznes, choć niepełne (brak cenników), oznacza zakończenie nieupublicznianej, ponad rocznej działalności biznesowego działu firmy. – Aster Biznes powstał ponad rok temu. Nie ogłaszaliśmy oficjalnie jego oferty, sondowaliśmy rynek w poszukiwaniu popytu – powiedział rpkom.pl Janusz Arciszewski, prezes zarządu Astera. Mimo formalnego braku oferty, z usług Aster Biznes korzysta już ponad 120 firm i instytucji, takich jak Lux Med, Ministerstwo Infrastruktury i Wojskowa Akademia Techniczna.
Aster deklaruje dużą elastyczność przy podpisywaniu umów Service Level Agreement z klientami. – Zapisy tej umowy obejmujemy gwarancją – deklaruje Robert Sababady.
Mocną stroną oferty jest wydajna infrastruktura Astera. Także struktura dobowego ruchu w sieci, niesymetryczność jej użycia przez klientów biznesowych i indywidualnych wygląda obiecująco. Jeśli dodać do tego gwarantowane zobowiązania Astera zapisywane w Service Level Agreement, to można uznać, że oferta wygląda ciekawie. Oczywiście trudno przewidywać, czy Asterowi uda się osiągnąć zakładany poziom przychodów z klientów biznesowych – komentuje Tomasz Słoniewski, analityk firmy IDC Polska.