Reklama

Przegląd prasy – poniedziałek 11 lutego

Publikacja: 11.02.2013 06:21

Telewizje produkują więcej, ale taniej

Michał Fura

Stacje spodziewają się w tym roku sporego spadku wpływów z reklam. Najwięksi gracze – TVN, Polsat, TVP 1 i 2 – pod koniec lutego na dobre ruszą z wiosenną ramówką, ale już rozpoczęły pierwszy z dwóch najważniejszych w roku okresów, w których walczą nowymi programami o uwagę widzów i największe budżety reklamodawców. Postawiły na sprawdzone i już znane formaty: muzyczne programy rozrywkowe, seriale fabularne i paradokumentalne oraz celebrytów.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=439655 (dostęp płatny)

Co nam grozi za ściąganie pirackich utworów z internetu

Reklama
Reklama

Adam Makosz

Pobieranie plików z filmami i muzyką z sieci nie stanowi przestępstwa, ale może naruszać interesy majątkowe producentów i twórców. Prawo pozwala im na kierowanie pozwów przeciwko internautom.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=439577 (dostęp płatny)

Michael Dell na tropie innowacyjnej lokomotywy

Tomasz Grynikiewicz

W 2002 r., gdy Steve Jobs, legendarny szef Apple’a, ogłaszał śmierć kineskopowych monitorów do komputerów, powiedział. – W biznesie komputerowym tylko my i Dell zarabiamy pieniądze. Oni dlatego, że są Wal-Martem, my – bo jesteśmy innowacyjni. Czy Michael Dell zdoła ponownie wprowadzić stworzoną.

Reklama
Reklama

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,13372982,Michael_Dell_na_tropie_innowacyjnej_lokomotywy.html

Telewizyjna grupa liczy na odwilż w reklamie

Magdalena Lemańska

Zdaniem Markusa Tellenbacha, prezesa TVN, na spadającym reklamowym rynku I kwartał tego roku może być punktem zwrotnym. – Na podstawie bieżącej sytuacji mogę powiedzieć, że wierzę w to, iż w drugiej połowie roku rynek reklamy telewizyjnej nie będzie spadał – mówi. TVN zamierza zacząć wiosenny sezon z nową ramówką tydzień wcześniej niż zazwyczaj (23 lutego), bo widzi szansę na poprawę rynku reklamy.

http://archiwum.parkiet.com/artykul/742228_Telewizyjna_grupa_liczy_na_odwilz_w_reklamie.html (dostęp płatny)

Więcej optymizmu w reklamie telewizyjnej

Reklama
Reklama

Magdalena Lemańska

Wierzę, że w drugiej połowie roku rynek reklamy telewizyjnej przestanie spadać – mówi Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN.

http://archiwum.parkiet.com/artykul/742233_Wiecej_optymizmu_w_reklamie_telewizyjnej.html (dostęp płatny)

Agito.pl idzie na e-lidera regionu

Karol Jedliński

Reklama
Reklama

Wielki sen o polskim Amazonie znów przebija się do rzeczywistości. Po Merlinie czas na sklep z grupy Allegro. Kiedy do Polski wejdzie Amazon? Wciąż nie wiadomo, wiadomo, że kilka podejść amerykański gigant ma już za sobą. Wiadomo jeszcze jedno: że niezależnie od planów potentata zza oceanu powstaje, polski Amazon. Kolejny. Po tym jak loty obniżył Merlin, w górę wzbija się Agito.pl, które jesienią 2011 r. zostało kupione przez Allegro za około 80 mln zł, z planem inwestycyjnym na kolejne kilkadziesiątmilionów złotych. Po roku porządków spółka ma się czym pochwalić.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=141291# (dostęp płatny)

Terminale płatnicze w telefonie na kody PIN

Eugeniusz Twaróg

Na rynek wchodzi niemiecka firma Payleven, wprowadzana przez inkubator Rocket Internet Poland, która umie zamienić smartfona/tablet w terminal płatniczy. Do gniazda słuchawkowego w urządzeniu trzeba podpiąć niewielką nakładkę z czytnikiem kart. Słabość tego rozwiązania polegała na tym, że płacić można było tylko kartami Mastercard, a transakcję zatwierdzało się tylko podpisem składanym na ekranie telefonu.

Reklama
Reklama

http://e.pb.pl/index.php?act=popups&sub=article_print&id=141323&mode=html (dostęp płatny)

Nie wierzę w modę na 3D

Magdalena Lemańska

Relacjonowanie w 3D wydarzeń sportowych doprowadza mnie do szału. Nie mogę tego dłużej wytrzymać bez bólu głowy. Rozmowa z Markusem Tellenbachem, prezesem TVN

http://www.ekonomia24.pl/artykul/706258,979310-Nie-wierze-w-mode-na-3D.html

Reklama
Reklama

Bitwa o górę gotówki Apple’a

t.k.

Prezes Tim Cook stoi przed nowym wyzwaniem. Stabilne wyniki spółki już nie wystarczają. Przez prawie 18 miesięcy Tim Cook wypuszczał nowe produkty, zapewniał świetne wyniki kwartalne i dodatkowo wprowadził program wypłaty dywidendy i odkupu akcji, który w ciągu trzech lat ma kosztować 45 miliardów dolarów.

http://www.ekonomia24.pl/artykul/706258,979532-Bitwa-o-gore-gotowki-Apple-a.html

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama