Przegląd prasy – czwartek 12 maja

Publikacja: 12.05.2011 08:42

Dziennik Gazeta Prawna

Więcej Plusa w Plusie

Michał Fura

Polkomtel zmienia strategię marketingową. Wiele marek operatora komórkowego zastąpi jedna. Firma deklaruje, że będzie bardziej dbała o dotychczasowych klientów Simplus, Mixplus, 36,6, Sami Swoi i iPlus – te marki operatora komórkowego Polkomtel będą znikać z rynku. Wszystkie usługi mają być sprzedawane pod jednym wspólnym logo – Plus. To główne założenie nowej strategii drugiego pod względem wielkości operatora na rynku, ogłoszonej tuż przed finalizacją sprzedaży firmy.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=358496 (dostęp płatny)

Android zawładnie naszymi domami

PC

Koncern Google chce, by błyskawicznie podbijający rynek smartfonów system operacyjny Android www.android.com trafił też do naszych domów. Miałby w nich zarządzać niemal wszystkim: od inteligentnych systemów oświetlenia po pracę lodówek.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=358459 (dostęp płatny)

Gazeta Wyborcza/Wyborcza.biz

Kilka marek Polkomtela zniknie z rynku. Pozostanie tylko Plus.

kataza

Wkrótce znikną marki Mixplus, Simplus, 36,6 i Sami Swoi. Na rynku pozostanie jedynie Plus, ale z nowym hasłem – oto pomysł Polkomtela na przywiązanie klientów do marki.

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,9577952,Kilka_marek_Polkomtela_zniknie_z_rynku__Pozostanie.html

Parkiet

Polkomtel zaoszczędzi: będzie miał tylko jedną markę

Urszula Zielińska

Wystawiona na sprzedaż komórkowa sieć wyprzedziła konkurencyjną PTC i jako pierwsza ogłosiła wczoraj zmianę strategii marki. Nie będzie promować już wielu brandów. Postawiła na markę Plus

http://archiwum.parkiet.com/artykul/705401_Polkomtel_zaoszczedzi:_bedzie_mial_tylko_jedna_marke.html (dostęp płatny)

Puls Biznesu

Plus odświeża markę i wystrój salonów

MEW

W przededniu sprzedaży Polkomtel konsoliduje marki pod brandem Plus, a koszty marketingu tnie o 10 proc. Polkomtel, operator sieci Plus, konsoliduje wszystkie marki pod jednym brandem — Plus. Dla przykładu — dotychczasowe submarki, takie jak 36.6 i Simplus, teraz będą Plusem na kartę. Będzie też Plus Abonament czy Plus Firma. — Monobrandowe podejście do rynku sprawi, że będzie łatwiej — mówi Krzysztof Kilian, wiceprezes operatora.

http://bonnierbusinesspolska.pb.pl/Issue.aspx?id=efad35e8-9dd5-4944-a264-10787c56ea68&date=2011-05-12 (dostęp płatny)

Telefonica sprzeda 55 proc. Atento

WST, Reuters

Hiszpańska grupa telekomunikacyjna planuje w ramach oferty IPO sprzedać ponad połowę udziałów w firmie call centre Atento. Chce w ten sposób zdobyć z rynku około 800 mln EUR. W grę wchodzi pakiet do 55 proc. akcji Atento z opcją jego zwiększenia o 10 proc. Oferta nie obejmuje emisji i sprzedaży nowych akcji.

http://bonnierbusinesspolska.pb.pl/Issue.aspx?id=06e622ba-12ef-4b9f-a185-5e7caab30194&date=2011-05-12 (dostęp płatny)

TelForceOne: Zyski z MyPhone’a mocno spadły

Urszula Zielińska

O 11,7 proc., do 5,89 zł, spadł kurs akcji TelForceOne, producenta m.in. aparatów telefonicznych MyPhone, po ogłoszeniu przez firmę wyników za I kwartał. Mimo większych przychodów jej zyski spadły o blisko jedną trzecią.

http://archiwum.parkiet.com/artykul/705405_TelForceOne:_Zyski_z_MyPhone%E2%80%99a_mocno_spadly.html (dostęp płatny)

Rzeczpospolita

Polkomtel tylko z jedną marką

Urszula Zielińska

Simplus, 36,6 i Sami Swoi oraz iPlus przestają być markami telekomu. Jedynym brandem będzie Plus Polkomtel uprzedził ruch Polskiej Telefonii Cyfrowej szykującej się do rebrandingu i ogłosił nową strategię wizerunkową. Zarząd Polkomtelu tłumaczył, że jedna monolityczna marka to światowy trend na rynkach dojrzałych, a do takich należy już Polska. – Wiemy, że rynek jest w stadium dojrzałości.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1047210_Polkomtel_tylko__z_jedna_marka.html (dostęp płatny)

Dziennik Gazeta Prawna

Więcej Plusa w Plusie

Pozostało 99% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Telekomunikacja
Rusza przedświąteczna bitwa telekomów. Światłowód czy LTE? Jakie są ceny?
Telekomunikacja
Do kogo uciekają użytkownicy sieci komórkowych. Ten operator wygrywa
Telekomunikacja
Duża awaria sieci komórkowych w Polsce. Problemy z połączeniami
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Ile Polacy płacą za usługi telekomunikacyjne i jak z nich korzystają. Raport UKE
Materiał Promocyjny
Jakie technologie czy też narzędzia wspierają transformację cyfrową biznesu?