Zgodnie z zapowiedzią publiczny nadawca w trybie zamówień publicznych ogłosił przetarg na technicznego operatora pięciu swoich już posiadanych stacji radiowych (cztery kanały PR i Polskie Radio dla Zagranicy), dwóch nowych oraz dwóch regionalnych (RdC oraz Radio Katowice) w systemie cyfrowego nadawania naziemnego DAB+. Oferty zostaną otwarte w najbliższy wtorek o godz. 11.
Przetarg jest na razie ogłoszony na trzy miesiące oferowania tej usługi. Dwie nowe cyfrowe stacje, które ruszą w jej ramach w tym roku w Warszawie i okolicach oraz w Katowicach i Aglomeracji Śląskiej to newsowa rozgłośnia PR24 i Radio Rytm z mainstreamową muzyką.
Za chwilę drugi przetarg
– Już jest przygotowana dokumentacja kolejnego przetargu, na podstawie której zainteresowani operatorzy będą mogli dostarczać sygnał wszystkich planowanych przez nas cyfrowych kanałów w całym przyszłym roku – mówi Radosław Kazimierski, rzecznik Polskiego Radia. Ten drugi, długoterminowy przetarg, na który w ciągu najbliższych dni ogłosi Polskie Radio, będzie rozpisany na trzy lata i obejmie cyfrowe nadawanie naziemne nie tylko wymienionych wyżej stacji, ale także dodatkowych trzech nowych: Radia Retro (stacja dla dojrzałych słuchaczy), Radia Eureka (kanał tematyce naukowo-techniczno-historycznej) oraz Radia Krasnal (kanał dla dzieci i rodziców) i kolejnych rozgłośni regionalnych PR (na początek w planach są m.in. Kielce) na kolejnych obszarach kraju. Cała Polska ma być w zasięgu cyfrowego sygnału radiowego w trzy-cztery lata.
Na cały przyszły roku Polskie Radio ma dla operatora tych wszystkich stacji w cyfrowej wersji 10 mln zł. W kolejnych latach PR liczy na dalsze środki z abonamentu na ten cel. – Zakładamy, że ze środków abonamentowych, przyznawanych z rocznym wyprzedzeniem, systematycznie wydzielana będzie stosowna pula w kolejnych latach. W związku z tym przyjmujemy, że w przyszłym roku w czerwcu będzie podjęta uchwała, która zapewni nam finansowanie projektu w roku 2015 – mówił w rozmowie z Rzeczpospolitą Andrzej Siezieniewski, prezes Polskiego Radia.
Ogłoszony w ostatnich dniach przetarg nieograniczony na trzy pierwsze miesiące działania usługi nie przewiduje pobierania wadium od zainteresowanych firm. Kryterium wyboru ofert to zaproponowana przez oferenta cena. Kwota, jaką PR ma na sfinansowanie nadawania swoich kanałów w trzech miesiącach tego roku, zostanie podawana tuż przed otwarciem ofert.