Do końca roku [b]Telekomunikacja Polska[/b] operatorem sieci rozległej WAN Kompleksowego Systemu Informatycznego [b]Zakładu Ubezpieczeń Społecznych[/b]. Narodowy operator od wielu lat obsługuje sieć WAN ZUS-u. Umowa, na bazie której spółki kooperowały wygasła jednak we wtorek 21 września.

ZUS, żeby zapewnić sobie ciągłość korzystania z usług telekomunikacyjnych, już w listopadzie zeszłego roku rozpisał przetarg. Miał on wyjątkowo burzliwy przebieg. [link=http://www.rp.pl/artykul/509065.html]Uczestniczące w nim firmy zasypały zamawiającego szeregiem protestów i odwołań. Ostatecznie 5 lipca ZUS podpisał z TP umowę przedłużającą współpracę na kolejne trzy i pół roku [/link]z czego pierwsze sześć miesięcy stanowi okres przygotowawczy, poprzedzający rozpoczęcie świadczenia usługi.

To oznacza, że na bazie lipcowej umowy narodowy operator rozpocznie świadczenie usług dopiero od 5 stycznia 2011 r. Tym samym pomiędzy 22 września a 4 stycznia ZUS nie miał zapewnionej obsługi telekomunikacyjnej. Zdecydował się powierzyć ją Telekomunikacji Polskiej. „Z przyczyn technicznych, obejmujących konieczność uruchomienia sieci WAN w ponad 300 jednostkach ZUS w bardzo krótkim terminie, niemożliwe jest zawarcie umowy z innym operatorem niż Telekomunikacja Polska” – uzasadnia zamówienie z wolnej ręki ZUS.

[b]Jak informuje biuro prasowe ZUS wartośc 3-miesięcznego kontraktu wyniesie 4,5 mln zł brutto.[/b]