Reklama

Przegląd prasy – wtorek 16 lipca

Publikacja: 16.07.2013 06:31

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

TVP łowi pieniądze z reklam. Na te z abonamentu nie liczy

Sylwia Czubkowska

Aż 72,5 proc. całego przychodu TVP w 2011 r. pochodziło ze źródeł komercyjnych. To najwyższy udział w Europie – wynika z najnowszego raportu Europejskiej Unii Nadawców W 2011 r. media publiczne w Europie zarobiły prawie 6,5 mld euro ze źródeł komercyjnych. To średnio około 20 proc. telewizyjnych budżetów. Jeszcze w 2006 r. było to 8 mld, czyli ponad jedna czwarta całego przychodu. Na tym tle TVP z budżetem wynoszącym ok. 1,5 mld zł, z czego z zasilenia publicznego w 2011 r. wpłynęło zaledwie około 200 mln zł, wypada jako stacja niezwykle zaradna. Z samych tylko reklam miała w 2011 r. ponad 55 proc. przychodu. Jednak rzecznik prasowy telewizji Jacek Rakowiecki widzi to inaczej: – Tak duży udział źródeł komercyjnych to po prostu efekt niezwykle niskich, wręcz jednych z najniższych na kontynencie wpływów abonamentowych – mówi nam Rakowiecki.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=455126 (dostęp płatny)

Reklama
Reklama

Tablet w firmie jest użyteczny, ale może być pułapką

Aleksandra Puch

Korzystanie z urządzeń mobilnych zwiększa produktywność. Zezwalając jednak pracownikom na korzystanie w celach służbowych z prywatnych tabletów i smartfonów, należy liczyć się z zagrożeniami. Trzeba zadbać o bezpieczeństwo wewnętrznej sieci i przechowywanych w niej strategicznych danych.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=455043 (dostęp płatny)

[srodtytul]Gazeta Wyborcza/Wyborcza.biz[/srodtytul]

Polskie media publiczne jako jedyne w Europie utrzymują się głównie z reklam

Reklama
Reklama

Pcyl

Polska jest jedynym krajem w Europie, w którym reklamy są głównym źródłem finansowania mediów publicznych – wynika z raportu Europejskiej Unii Nadawców. W 2011 r. reklamy stanowiły średnio 10,5 proc. przychodu nadawców europejskich, w przypadku polskich było to 55 proc.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,14281535,Polskie_media_publiczne_jako_jedyne_w_Europie_utrzymuja.html

[srodtytul]Puls Biznesu[/srodtytul]

M2M urośnie dzięki licznikom i domom

Kamil Kosiński

Reklama
Reklama

Rynek automatycznej transmisji danych potroi się w ciągu pięciu lat. Telekomy mogą na tym skorzystać.

http://pulsbiznesu.pb.pl/3231636,71960,m2m-urosnie-dzieki-licznikom-i-domom (dostęp płatny)

Pożegnanie z unijną pomocą na e-biznes

Sylwester Sacharczuk»

Aby dostać e-dotację, nie wystarczy dobry pomysł. Trzeba przede wszystkim zadbać o wysoko punktowane elementy we wniosku.

Reklama
Reklama

http://pulsbiznesu.pb.pl/3231623,56449,pozegnanie-z-unijna-pomoca-na-e-biznes (dostęp płatny)

Firmy muszą powalczyć o specjalistów z branży IT

Marta Bellon

Pozyskanie programisty czy informatyka to wyzwanie dla pracodawcy. Dla kandydatów liczy się możliwość rozwoju.

http://pulsbiznesu.pb.pl/3231659,51486,firmy-musza-powalczyc-o-specjalistow-z-branzy-it (dostęp płatny)

Reklama
Reklama

[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]

Komórkowy spór o badanie jakości

Urszula Zielińska

Która sieć telefonii mobilnej w Polsce ma najlepszą jakość? Telekomy spierają się o metodę badania. Obok ceny usług to jakość sieci telekomunikacyjnej stanowi ważne kryterium wyboru operatora mobilnego – pokazują badania. To dlatego krajowi gracze starli się o to, jaką metodą jakość swojej sieci badać. Żaden nie chce wypaść gorzej niż konkurent. Tym bardziej że końcowy raport dotrze do konsumentów.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1212017-Komorkowy-spor-o-badanie-jakosci.html (dostęp płatny)

Reklama
Reklama

Więcej reklam w iPadowych magazynach

Magdalena Lemańska

Wśród 58 amerykańskich magazynów, które poddały się badaniu zliczającemu powierzchnie reklamowe w papierowych i elektronicznych wydaniach, reklamy na iPadach stanowią już 37 proc.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1212018-Wiecej-reklam-w-iPadowych-magazynach.html (dostęp płatny)

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama