Przegląd prasy – wtorek 16 lipca

Publikacja: 16.07.2013 06:31

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

TVP łowi pieniądze z reklam. Na te z abonamentu nie liczy

Sylwia Czubkowska

Aż 72,5 proc. całego przychodu TVP w 2011 r. pochodziło ze źródeł komercyjnych. To najwyższy udział w Europie – wynika z najnowszego raportu Europejskiej Unii Nadawców W 2011 r. media publiczne w Europie zarobiły prawie 6,5 mld euro ze źródeł komercyjnych. To średnio około 20 proc. telewizyjnych budżetów. Jeszcze w 2006 r. było to 8 mld, czyli ponad jedna czwarta całego przychodu. Na tym tle TVP z budżetem wynoszącym ok. 1,5 mld zł, z czego z zasilenia publicznego w 2011 r. wpłynęło zaledwie około 200 mln zł, wypada jako stacja niezwykle zaradna. Z samych tylko reklam miała w 2011 r. ponad 55 proc. przychodu. Jednak rzecznik prasowy telewizji Jacek Rakowiecki widzi to inaczej: – Tak duży udział źródeł komercyjnych to po prostu efekt niezwykle niskich, wręcz jednych z najniższych na kontynencie wpływów abonamentowych – mówi nam Rakowiecki.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=455126 (dostęp płatny)

Tablet w firmie jest użyteczny, ale może być pułapką

Aleksandra Puch

Korzystanie z urządzeń mobilnych zwiększa produktywność. Zezwalając jednak pracownikom na korzystanie w celach służbowych z prywatnych tabletów i smartfonów, należy liczyć się z zagrożeniami. Trzeba zadbać o bezpieczeństwo wewnętrznej sieci i przechowywanych w niej strategicznych danych.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=455043 (dostęp płatny)

[srodtytul]Gazeta Wyborcza/Wyborcza.biz[/srodtytul]

Polskie media publiczne jako jedyne w Europie utrzymują się głównie z reklam

Pcyl

Polska jest jedynym krajem w Europie, w którym reklamy są głównym źródłem finansowania mediów publicznych – wynika z raportu Europejskiej Unii Nadawców. W 2011 r. reklamy stanowiły średnio 10,5 proc. przychodu nadawców europejskich, w przypadku polskich było to 55 proc.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,14281535,Polskie_media_publiczne_jako_jedyne_w_Europie_utrzymuja.html

[srodtytul]Puls Biznesu[/srodtytul]

M2M urośnie dzięki licznikom i domom

Kamil Kosiński

Rynek automatycznej transmisji danych potroi się w ciągu pięciu lat. Telekomy mogą na tym skorzystać.

http://pulsbiznesu.pb.pl/3231636,71960,m2m-urosnie-dzieki-licznikom-i-domom (dostęp płatny)

Pożegnanie z unijną pomocą na e-biznes

Sylwester Sacharczuk»

Aby dostać e-dotację, nie wystarczy dobry pomysł. Trzeba przede wszystkim zadbać o wysoko punktowane elementy we wniosku.

http://pulsbiznesu.pb.pl/3231623,56449,pozegnanie-z-unijna-pomoca-na-e-biznes (dostęp płatny)

Firmy muszą powalczyć o specjalistów z branży IT

Marta Bellon

Pozyskanie programisty czy informatyka to wyzwanie dla pracodawcy. Dla kandydatów liczy się możliwość rozwoju.

http://pulsbiznesu.pb.pl/3231659,51486,firmy-musza-powalczyc-o-specjalistow-z-branzy-it (dostęp płatny)

[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]

Komórkowy spór o badanie jakości

Urszula Zielińska

Która sieć telefonii mobilnej w Polsce ma najlepszą jakość? Telekomy spierają się o metodę badania. Obok ceny usług to jakość sieci telekomunikacyjnej stanowi ważne kryterium wyboru operatora mobilnego – pokazują badania. To dlatego krajowi gracze starli się o to, jaką metodą jakość swojej sieci badać. Żaden nie chce wypaść gorzej niż konkurent. Tym bardziej że końcowy raport dotrze do konsumentów.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1212017-Komorkowy-spor-o-badanie-jakosci.html (dostęp płatny)

Więcej reklam w iPadowych magazynach

Magdalena Lemańska

Wśród 58 amerykańskich magazynów, które poddały się badaniu zliczającemu powierzchnie reklamowe w papierowych i elektronicznych wydaniach, reklamy na iPadach stanowią już 37 proc.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1212018-Wiecej-reklam-w-iPadowych-magazynach.html (dostęp płatny)

Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska