Już ponad połowa Polaków (54 proc.) korzysta z portali społecznościowych – wynika z badań PMR Research. Najpopularniejszymi serwisami tego typu są Facebook i nk.pl. Niewiele jednak osób dekalruje, że wykorzystuje je do celów zawodowych i łączy się z nimi przez smartfona.
Największą grupę użytkowników mediów społecznosciwoych stanowią internauci w wieku 18-24 lat – 82 proc., natomiast wśród osób w wieku 35-64 lat jest ich 47 proc., zdecydowanie najmniej jest ich w wieku powyżej 65 lat – 30 proc.
Polacy deklarują korzystanie głównie z Facebooka (40 proc.) i nk.pl (37 proc.).
Spośród respondentów, którzy zadeklarowali, że korzystają z portali społecznościowych, 58 proc. zagląda na swój ulubiony portal codziennie, wśród badanych w wieku 18-24 lata robi tak aż 74 proc. 28 proc. spośród badanych stwierdziło, że spędza w social media 5-10 minut, 27 proc.pół godziny, a 28 proc. godzinę po zalogowaniu się do takiego portalu.
Aż 86 proc. respondentów, którzy korzystają z social media, zagląda do nich, by mieć stały kontakt z przyjaciółmi, tylko 13 proc. używa ich by zawierać nowe znajomości, 8 proc.by grać w gry online, a jedynie 4 proc. korzysta z portali społecznościowych w celach zawodowych.