Discovery kupuje kontrolę nad Eurosportem

Zgodnie z zapowiedziami Discovery zwiększyło dotychczasowy pakiet akcji spółki Eurosport International z 20 proc. do 51 proc.

Publikacja: 03.06.2014 17:12

Finalną kwotę sprzedaży Eurosport International wyliczono w oparciu o uśrednioną wycenę Eurosport Group, która wyniosła 902 mln euro (około 1,2 mld dol.) – podało Discovery Communications w komunikacie.

Pierwszy pakiet 20 proc. udziałów w Eurosporcie Discovery Communications kupiło od grupy TF1 za 221,6 mln dol. na przełomie 2012 i 2013 roku wraz z opcją zakupu dalszych 31 proc., z której właśnie teraz korzysta. Oprócz 20 proc. Eurosportu Discovery kupiło dwa lata temu także też po 20 proc. w następujących kanałach telewizyjnych: TV Breizh, Histoire, Ushuaïa TV oraz Stylía (wart 18,2 mln dol. zakup  obejmował opcję zwiększenia udziałów w tych stacjach do 49 proc.). Kwota przejęcia została pomniejszona o wartość Eurosport France (85 mln euro, czyli ok. 115 mln dol.).- TF1 zamierza zachować 80 proc. akcji Eurosport France do 1 stycznia 2015 roku. Dzisiejsze zamknięcie rozmów nie ma też wpływu na dwa inne elementy pierwotnego porozumienia – mianowicie na nabyte przez Discovery 20 proc. udziałów w kanałach TV Breizh, Histoire, Ushuaïa TV i Stylía oraz na sojusz produkcyjny z TF1 Group. TF1 zachowa też prawo sprzedaży pozostałych 49 proc. akcji w Eurosport International, których nabycie uczyniłoby z Discovery właściciela całego pakietu akcji firmy – podano w komunikacie.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10