Reklama

Discovery kupuje kontrolę nad Eurosportem

Zgodnie z zapowiedziami Discovery zwiększyło dotychczasowy pakiet akcji spółki Eurosport International z 20 proc. do 51 proc.

Publikacja: 03.06.2014 17:12

Finalną kwotę sprzedaży Eurosport International wyliczono w oparciu o uśrednioną wycenę Eurosport Group, która wyniosła 902 mln euro (około 1,2 mld dol.) – podało Discovery Communications w komunikacie.

Pierwszy pakiet 20 proc. udziałów w Eurosporcie Discovery Communications kupiło od grupy TF1 za 221,6 mln dol. na przełomie 2012 i 2013 roku wraz z opcją zakupu dalszych 31 proc., z której właśnie teraz korzysta. Oprócz 20 proc. Eurosportu Discovery kupiło dwa lata temu także też po 20 proc. w następujących kanałach telewizyjnych: TV Breizh, Histoire, Ushuaïa TV oraz Stylía (wart 18,2 mln dol. zakup  obejmował opcję zwiększenia udziałów w tych stacjach do 49 proc.). Kwota przejęcia została pomniejszona o wartość Eurosport France (85 mln euro, czyli ok. 115 mln dol.).- TF1 zamierza zachować 80 proc. akcji Eurosport France do 1 stycznia 2015 roku. Dzisiejsze zamknięcie rozmów nie ma też wpływu na dwa inne elementy pierwotnego porozumienia – mianowicie na nabyte przez Discovery 20 proc. udziałów w kanałach TV Breizh, Histoire, Ushuaïa TV i Stylía oraz na sojusz produkcyjny z TF1 Group. TF1 zachowa też prawo sprzedaży pozostałych 49 proc. akcji w Eurosport International, których nabycie uczyniłoby z Discovery właściciela całego pakietu akcji firmy – podano w komunikacie.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama