Brytyjski operator komórkowy postanowił uprościć swoją strategię oferowania mobilnych treści i usług, adekwatnie do gotowości użytkowników na ich przyjęcie i struktury różnego typu terminali w bazie abonenckiej – pisze serwis MobileEntertainment. Przedstawiciele operatora wprost mówią, że dotychczasowa mobilna usługa Vodafone 360 przyjmuje się słabo.

Podstawowy zestaw usług mobilnych będzie się teraz składać z:

Usługa Vodafone 360 jest znacznie bogatsza, ponieważ oferuje także dostęp do serwisu społecznościowego, sklepu online, serwisu muzycznego, spersonalizowanego dostępu do serwisów internetowych, a ponadto oferowana jest zarówno na telefony (smartfony), jak i komputery PC.

Przedstawiciele Vodafone przyznają, że najchętniej korzystają z niej użytkownicy bardziej zaawansowanych smartfonów z wyższej i średniej półki. Tymczasem w Europie 78 proc. klientów sieci w ogóle nie ma jeszcze smartfona, a pośród ich posiadaczy ok. 30 proc. korzysta z tańszych tego typu urządzeń. Vodafone przewiduje, że rynek smartfonów będzie rósł w znacznej mierze dzięki nabywcom takich właśnie urządzeń. Stąd potrzeba uproszczenia strategii contenetowej. Nabywcy tańszych smartfonów nie oczekują bardzo zaawansowanej oferty.