Telekomy będą wdrażać wyrafinowane aplikacje

Rynek telekomunikacyjny wciąż się zmienia. Spadają przychody z tradycyjnych wysokomarżowych usług, infrastruktura wymaga ogromnych inwestycji. Wciąż trwają poszukiwania nowych modeli biznesowych. Operatorzy wiedzą, że muszą szukać swych szans m.in w cloud computing. Jednak cały czas pracują jeszcze nad opracowaniem odpowiednich modeli biznesowych dla takiej działalności – mówi Bartosz Soroczyński, dyrektor generalny Oracle Polska

Publikacja: 18.07.2013 09:00

Telekomy będą wdrażać wyrafinowane aplikacje

Foto: ROL

rpkom.pl: – Jak istotny dla Oracle Polska jest sektor telekomunikacyjny, tj. jaki dziś ma udział w przychodach?

Bartosz Soroczyński, dyrektor generalny Oracle Polska: – Sektor telekomunikacyjny jest jedną z najważniejszych branż dla Oracle w Polsce. Obok usług finansowych, przemysłu i administracji publicznej, telekomunikacja plasuje się wśród sektorów o największym udziale w naszych przychodach. W skali kilkuletniej ten udział wynosi ok. 20 proc., ale bywały lata, kiedy telekomunikacja odpowiadała nawet za 1/3 całego wolumenu sprzedaży. Podobną pozycję sektor telekomunikacyjny zajmuje u nas w skali całego świata.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay