Przegląd prasy – wtorek 28 sierpnia

Publikacja: 28.08.2012 08:30

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

Umowa przedłuży się sama

Michał Fura

Sezon nowych ofert internetowo-telewizyjnych tuż-tuż. Operatorzy zaczynają ostrzej konkurować cenami usług. Ale warto uważać na regulaminy, bo pojawiają się w nich nowe zapisy, które mogą wydłużyć kontrakt z operatorem, czy klient tego chce, czy nie. Operatorzy stosują prostą strategię, by zwiększyć sprzedaż i marżę. Wybór pojedynczej usługi jest drogi, a u niektórych operatorów ceny idą nawet w górę. Wszystko po to, by zachęcić do wyboru co najmniej dwóch usług, które w pakiecie kosztują mniej.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=421180 (dostęp płatny)

Technowyprawka w modzie

BT

W zeszłym roku sporą popularnością cieszyły się czytniki do e-booków, w poprzednich latach odtwarzacze mp3. W tym roku, jak twierdzą sprzedawcy, hitem mogą być smartfony i iPady, które uczniom zastąpią większość sprzętów elektronicznych. 17 proc. rodziców przygotowujących szkolną wyprawkę deklaruje, że jednym z jej elementów będzie nowy cud telekomunikacyjny – wynika z ankiety przeprowadzonej przez Silesia City Center. Na takie zakupy mają przygotowane osobne budżety. Podstawowa wyprawka ma w tym roku średnio kosztować 850 zł.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=421192 (dostęp płatny)

Pracodawcy rzadko korzystają z telepracy

LG

Z badań PKPP Lewiatan wynika, że tylko ok. 10 proc. mikro, małych i średnich firm korzysta z telepracowników. Tymczasem praca na odległość może przynieść firmie oszczędności finansowe, wzrost wydajności pracy i większy komfort pracowników. – Do stosowania telepracy zniechęcają m.in. przepisy, czyli obowiązki związane z zachowaniem zasad bhp czy rozliczanie czasu pracy.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=421128 (dostęp płatny)

[srodtytul]Gazeta Wyborcza/Wyborcza.biz[/srodtytul]

Discovery wejdzie do Ipli? Dzięki Cyfrowemu Polsatowi

Vadim Makarenko

Grupa kanałów Discovery może zmienić swoje podejście do udostępniania programów w sieci. Amerykanie z optymizmem patrzą na przejęcie Ipli przez Cyfrowy Polsat. 53-letni Mark Hollinger, prezes Discovery Networks International odpowiedzialny za rozwój kanałów spółki poza granicami USA, przyjechał do Polski nie tylko na prezentację jesiennej ramówki. Spotkał się z największymi operatorami kablowymi i platformami cyfrowymi. Nie zdradza, czy Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu, namawiał go do udostępnienia programów Discovery w Ipli. – Powinien – uśmiecha się Hollinger. Libicki potwierdza, że spotkanie miało miejsce, ale szczegółów nie ujawnia. Od marca kierowana przez niego platforma obsługująca 3,55 mln abonentów jest właścicielem spółki Redefine prowadzącej telewizję internetową Ipla.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,12373292,Discovery_wejdzie_do_Ipli__Dzieki_Cyfrowemu_Polsatowi.html

Trudna droga ku chmurom obliczeniowym

Piotr Stanisławski

Od dobrych trzech lat obserwujemy ciekawy taniec – oto wielkie firmy informatyczne czynią coraz to bardziej wyrafinowane zabiegi, starając się skłonić swoich klientów do skorzystania z czegoś, co ma być remedium na setki problemów. Tymczasem klienci wciąż nie dają się uszczęśliwić i kręcą nosem. O co chodzi? O chmurę obliczeniową.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,12367112,Trudna_droga_ku_chmurom__obliczeniowym.html

Netia obniża ceny internetu, a do reklam wraca Kot

Przemysław Poznański

Niższe ceny internetu, a dodatkowo pakiet internetu z telewizją za 79,90 zł – to najnowsza oferta Netii obowiązująca od dziś. Twarzą kampanii reklamowej jest ponownie Tomasz Kot Nowością w ofercie jest wprowadzenie dostępu do internetu o szybkości do 10 Mb/s (na sieci dzierżawionej przez Netię od TP). Ta oferta kosztuje 45,90 zł. Jeśli usługa świadczona jest na własnej sieci Netii lub łączach przejętych od TP w ramach tzw. usługi LLU, za tę samą cenę otrzymamy szybkość do 20 Mb/s.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,12370965,Netia_obniza_ceny_internetu__a_do_reklam_wraca_Kot.html

[srodtytul]Parkiet.com[/srodtytul]

Netia: Zarząd walczy o bazę klientów własnej sieci

Urszula Zielińska

Netia, największy giełdowy alternatywny operator telekomunikacyjny, skończyła z trwającą pół roku marketingową ciszą, która – jak przyznał zarząd – negatywnie odbiła się na sprzedaży usług. Wczoraj telekom przedstawił założenia nowej kampanii. Nie sposób nie zauważyć w niej nawiązań do konkurencji. Hasło Netii to: „Co Ci serce dyktuje”, a w tle pobrzmiewa francuski szlagier z lat 70.

http://archiwum.parkiet.com/artykul/737113_Netia:_Zarzad_walczy_o%C2%A0baze_klientow_wlasnej_sieci.html (dostęp płatny)

[srodtytul]Puls Biznesu/PB.pl[/srodtytul]

„Puls Biznesu+” najlepszy na tabletach

redakcja

Naszą aplikację na tablety, którą uruchomiliśmy siedem tygodni temu, pobrało już 6,5 tys. czytelników. Popularności nowego produktu towarzyszy uznanie specjalistów. Portal wirtualnemedia.pl właśnie uznał „Puls Biznesu+” za najlepszą iPadową aplikację polskiej gazety. Dużo gorzej wypadły aplikacje „Rzeczpospolitej”, „Gazety Wyborczej” i „Dziennika Gazety Prawnej”.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=131820# (dostęp płatny)

M-banking zyskuje na popularności

KZ

Dzienna liczba logowań do bankowości mobilnej przekracza 100 tys. — szacuje firma doradcza Open Finance. Banki umożliwiają dostęp do konta i usług powiązanych w bardzo różnym zakresie. Najpopularniejszą formą m-bankingu jest wersja light witryny.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=131854# (dostęp płatny)

[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]

Netia tnie ceny, ale nie wszędzie

Urszula Zielińska

Największy alternatywny operator skończył z półroczną marketingową ciszą. Wczoraj Netia przedstawiła założenia nowej kampanii reklamowej. Nie sposób nie zauważyć w niej nawiązań do konkurencji. Hasło Netii to: „Co Ci serce dyktuje” (serce do jeden z bohaterów reklam TP), a w tle pobrzmiewa francuski szlagier z lat 70.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1162717_Netia_tnie_ceny__ale_nie_wszedzie.html (dostęp płatny)

Apple, zakazany owoc Azji

The Wall Street Journal

Sądowa przegrana Samsunga może uderzyć w azjatyckich producentów komórek z Androidem. Niepomyślne dla Samsunga orzeczenie amerykańskiego sądu zamieniło patenty Apple w zakazany owoc. Pozostałym azjatyckim producentom smartfonów także grozi wygnanie z raju.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1162714_Apple_zakazany_owoc_Azji.html (dostęp płatny)

Porażka Samsunga, święto Finów

Danuta Walewska

Nawet o 10 proc. rosły wczoraj na helsińskiej giełdzie akcje Nokii po wiadomości, że amerykański sąd uznał Samsunga za winnego pogwałcenia praw do własności intelektualnej Apple’a i nakazał zapłacenie ponad 1 mld dol. odszkodowania. Najważniejsze dla notowań Nokii było prawdopodobieństwo, że Koreańczycy nie będą mogli sprzedawać swoich smartfonów w Stanach Zjednoczonych – i Finowie na tym skorzystają.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1162721_Porazka_Samsunga_swieto_Finow.html (dostęp płatny)

Reklama telewizji wprowadzała w błąd

BORK

Za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów prezes UOKiK nałożyła na Canal+ Cyfrowy karę 235 266 zł. To efekt postępowania, które zostało wszczęte w lutym 2011 r. Wątpliwości urzędu wzbudziły spoty oraz ulotki, w których informowano o akcji promocyjnej. W jej trakcie, jak podkreśla UOKiK, wszystkim obiecywano m.in. bezpłatny dostęp do kanałów Canal+ i HBO.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1162749_Reklama_telewizji_wprowadzala_w_blad.html (dostęp płatny)

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

Umowa przedłuży się sama

Pozostało 99% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy