Multimedia Polska zaprezentowały dzisiaj oficjalnie nowy serwis wideo pod adresem www.mmtv.pl. – Naszym celem jest wykreowanie nowych źródeł przychodów, lojalizacja naszych klientów, jak również wejście na rynek internetowej telewizji, która w przyszłości może się okazać bardzo ważnym kanałem dystrybucji treści – powiedział podczas dzisiejszej konferencji prasowej Andrzej Rogowski, prezes zarządu kablowego operatora.
Jak pisaliśmy we wtorek mmtv.pl oferuje katalog wideo na życzenie dostępny dla wszystkich internautów, jak również 10 liniowych kanałów telewizyjnych, które mogą oglądać tylko abonenci pakietów cyfrowej TV Multimediów. Według przedstawicieli operatora, nie byłoby ekonomicznego sensu w udostępnianiu tych programów – np. odpłatnie – szerokiej publiczności. Kanały live na internetowej platformie, dostępne poprzez dowolne łącze i komputer, Multimedia traktują, jako sposób na zwiększenie lojalności swoich abonentów (nad podobnym projektem pracuję również Telekomunikacja Polska).
Do końca roku liczba tych kanałów ma sięgnąć ok. 30. Wprowadzane będą stopniowo, wraz z zawieraniem odpowiednich umów z nadawcami i przygotowaniami odpowiedniej infrastruktury. Jak powiedział Bartłomiej Kasiński, dyrektor rozwoju Multimediów, wprowadzenie jednego kanału na internetową platformę, to koszt liczony w dziesiątkach tysięcy dolarów; przede wszystkim koszt rozwiązań do kodowania strumienia wideo. – Zawarcie odpowiednich umów licencyjnych z nadawcami jest coraz łatwiejsze. W ciągu ostatniego pół roku zaobserwowaliśmy znaczny wzrost zainteresowania po ich stronie internetowym kanałem. Jeszcze dwa lata temu rozmowy z nimi na ten temat były bardzo trudne, ponieważ obawiali się bezpieczeństwa otwartej sieci – mówi Bartłomiej Kasiński.
źr.Multimedia Polska