UOKiK: Netia mogła naruszyć prawo pozyskując klientów [nowe]

Publikacja: 14.11.2017 11:36

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko Netii, które ma wykazać, czy telekom uzyskał zgody konsumentów, którym telefonicznie proponował zawarcie umowy.

Jak podaje dziś UOKiK, postępowanie wszczęto we wrześniu. Jak czytamy w komunikacie z reakcji konsumentów i analizy rozmów sprzedażowych wynika, że Netia, korzystając z gotowych baz danych pozyskanych od podmiotów trzecich, mogła dzwonić z ofertą do osób, od których nie miała wcześniejszej zgody na kontakt telefoniczny w tym celu.

Jak przypomina urząd, zgodnie z prawem telekomunikacyjnym (art. 172), jeżeli przedsiębiorca chce prezentować swoją ofertę przez telefon, musi już przed pierwszą rozmową mieć jego zgodę na kontakt w celach marketingu bezpośredniego.

UOKiK ostrzega, że postępowanie przeciwko Netii może zakończyć się stwierdzeniem stosowania praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów, nałożeniem kary finansowej, której maksymalny wymiar to 10 proc. obrotu oraz nakazem usunięcia trwających skutków naruszenia.

– Jesteśmy w stałym kontakcie z UOKiK i wyjaśniamy wszelkie wątpliwości Urzędu. Na tym etapie nie chcemy szerzej publicznie komentować sprawy – napisał we wtorek na Twitterze Karol Wieczorek, rzecznik Netii.

Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń