Reklama

UOKiK: Netia mogła naruszyć prawo pozyskując klientów [nowe]

Publikacja: 14.11.2017 11:36

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko Netii, które ma wykazać, czy telekom uzyskał zgody konsumentów, którym telefonicznie proponował zawarcie umowy.

Jak podaje dziś UOKiK, postępowanie wszczęto we wrześniu. Jak czytamy w komunikacie z reakcji konsumentów i analizy rozmów sprzedażowych wynika, że Netia, korzystając z gotowych baz danych pozyskanych od podmiotów trzecich, mogła dzwonić z ofertą do osób, od których nie miała wcześniejszej zgody na kontakt telefoniczny w tym celu.

Jak przypomina urząd, zgodnie z prawem telekomunikacyjnym (art. 172), jeżeli przedsiębiorca chce prezentować swoją ofertę przez telefon, musi już przed pierwszą rozmową mieć jego zgodę na kontakt w celach marketingu bezpośredniego.

UOKiK ostrzega, że postępowanie przeciwko Netii może zakończyć się stwierdzeniem stosowania praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów, nałożeniem kary finansowej, której maksymalny wymiar to 10 proc. obrotu oraz nakazem usunięcia trwających skutków naruszenia.

– Jesteśmy w stałym kontakcie z UOKiK i wyjaśniamy wszelkie wątpliwości Urzędu. Na tym etapie nie chcemy szerzej publicznie komentować sprawy – napisał we wtorek na Twitterze Karol Wieczorek, rzecznik Netii.

Reklama
Reklama
Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama