Reklama

Widzowie wolą serwisy OTT, bo są wygodniejsze

Wygoda to główny powód, dla którego gros Amerykanów i Kanadyjczyków korzysta z serwisów wideo w sieci. Często wskazywanym powodem jest też niska cena usług w sieci oraz oferta serwisów.

Publikacja: 25.06.2014 14:51

Jak podaje w swoim badaniu firma Digitalsmiths, ponad połowa Amerykanów i Kanadyjczyków korzysta już przynajmniej raz w miesiącu z tzw. serwisów over-the-top, czyli niezależnych serwisów z wideo w sieci), do których za oceanem zaliczają się oferta Amazona, iTunesa, Netfliksa, Vudu, CinemaNow, Blockbustera, Redboksa i YouTube’a.

Dla ponad połowy z nich (59 proc.) głównym powodem korzystania z takiej oferty jest to, że jest ona wygodna. Prawie połowa wskazuje na to, że jest też tania, czym wygrywa z innymi źródłami filmów i programów telewizyjnych. Kolejnymi powodami używania OTT jest ich oferta oraz to, że umożliwiają oglądanie całych serii seriali na raz (to przycina do nich prawie 43 proc. widzów), lepszy dobór oferty, łatwość znajdowania tego, czego się na nich szuka i możliwość oglądania filmów na tabletach i smartfonach. Pod koniec listy znajduje się i to, co martwi operatorów płatnych telewizji. 14,2 proc. użytkowników serwisów wideo w sieci uważa za ich główną zaletę fakt, że do ich odbioru nie trzeba mieć wykupionych usług platformy satelitarnej ani kablówki.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama