Prestigio, marka własna firmy Asbis (dystrybutora IT) pochwaliła się, że sprzedała już 3 mln tabletów. Trzymilionowe urządzenie znalazło nabywcę w Kazachstanie.
Firma podkreśla, że sprzedaż tabletów rośnie coraz szybciej. Asbis wprowadził je do sprzedaży w 2012 roku i w maju 2013 sprzedał milionowy egzemplarz tableta Prestigio a we wrześniu 2013 dwumilionowy. Nieco ponad kwartał później – trzymilionowy tablet znalazł swojego nabywcę.
Szefowie firmy zwracają przy tym uwagę, że wzrost sprzedaży tabletów Prestigio jest pięciokrotnie wyższy, niż tendencja wzrostowa całego segmentu rynku, która w 2013 r. wynosiła 29,8 proc. w stosunku do roku wcześniej. Asbis przytacza także analizy firmy GfK, które dają marce Prestigio pozycję lidera rynku tabletów w kilku krajach regionu CEE – Kazachstanie, Chorwacji, Litwie, Rosji, Serbii, Słowacji i Polsce.