Konsumenci oceniają Playa najwyżej spośród wszystkich operatorów komórkowych – wynika z danych przedstawionych dziś przez P4. Według wewnętrznego badania operatora, wystawiana mu ocena, to 7,38 punktów w skali od 1 do 10. Tuż obok jest Plus z wynikiem 7,16, nieco niżej Orange i T-Mobile.
Bartosz Dobrzyński, członek zarządu P4, poinformował też, że operator jest zadowolony z efektów, jakie przyniosła mu kampania marketingowa promująca wykorzystanie smartfonów, wsparta udziałem w reklamach Kuby Wojewódzkiego. – Zatrudnienie celebryty nadal się w Polsce opłaca – zapewnił. W teście smartfonów wzięło udział 150 tys. osób. Play nie podał, ile z nich stało się już jego kontraktowymi klientami, ale zapewnia, że jest zadowolony z poziomu konwersji.
P4 podał też pierwsze dane o popularności wprowadzonej we wrześniu oferty RedBull Mobile. Według Dobrzyńskiego korzysta z niej kilkadziesiąt tysięcy osób. – Jeden na ośmiu klientów przychodzących do Playa wybiera RedBull Mobile. W sprzedaży dominuje oferta za 88 zł, czyli o dość wysokim abonamencie. Uważamy, że to sukces – mówił Dobrzyński.
M.in. te dwie akcje sprawiły, że – jak poinformował prezes spółki Joergen Bang-Jensen, na koniec września w sieci Play aktywnych było nieco ponad 6,5 mln kart SIM (44 proc. z nich w segmencie post-paid, reszta w pre-paidzie). To oznacza, że przez kwartał przybyło mu około 500 tys. aktywnych SIM-ów. Około 200 tys. z nich, to użytkownicy dedykowanej usługi mobilnego internetu, która według dzisiejszych informacji przekazanych przez zarząd sięga obecnie około 1 mln.
W dalszym ciągu większość pozyskiwanych przez operatora klientów przechodzi do niego z innych sieci (70 proc. aktywowanych kart w ciągu ostatnich 9 miesięcy obsługuje numery przeniesione od PTC, Polkotmela i Centertela). Najwięcej przenosi się do P4 z T-Mobile i Plusa, a najlepsze statystyki ma tu Orange. – Także w III kw. mieliśmy ponad 70-proc. udział w rynku MNP[mobile number portability – przyp.rpkom.pl] – mówił Bang-Jensen.