Play zapowiada 4 mld zł przychodów za 3-5 lat

P4, operator sieci Play, wbrew rynkowym oczekiwaniom, nie zwolni tempa rozwoju – zapowiada zarząd firmy. Jego strategia, to nadal odbieranie klientów trzem największym sieciom. Istotne wzrosty ma przynieść rynek mobilnego dostępu do internetu, na którym Play przekroczył liczbę 1 miliona użytkowników kart transmisji danych

Publikacja: 20.10.2011 13:45

Play zapowiada 4 mld zł przychodów za 3-5 lat

Foto: ROL

Konsumenci oceniają Playa najwyżej spośród wszystkich operatorów komórkowych – wynika z danych przedstawionych dziś przez P4. Według wewnętrznego badania operatora, wystawiana mu ocena, to 7,38 punktów w skali od 1 do 10. Tuż obok jest Plus z wynikiem 7,16, nieco niżej Orange i T-Mobile.

Bartosz Dobrzyński, członek zarządu P4, poinformował też, że operator jest zadowolony z efektów, jakie przyniosła mu kampania marketingowa promująca wykorzystanie smartfonów, wsparta udziałem  w reklamach Kuby Wojewódzkiego.  – Zatrudnienie celebryty nadal się w Polsce opłaca – zapewnił. W teście smartfonów wzięło udział 150 tys. osób. Play nie podał, ile z nich stało się już jego kontraktowymi klientami, ale zapewnia, że jest zadowolony z poziomu konwersji.

P4 podał też pierwsze dane o popularności wprowadzonej we wrześniu oferty RedBull Mobile. Według Dobrzyńskiego korzysta z niej kilkadziesiąt tysięcy osób. – Jeden na ośmiu  klientów przychodzących do Playa wybiera RedBull Mobile. W sprzedaży dominuje oferta za 88 zł, czyli o dość wysokim abonamencie. Uważamy, że to sukces – mówił Dobrzyński.

M.in. te dwie akcje sprawiły, że – jak poinformował prezes spółki Joergen Bang-Jensen, na koniec września w sieci Play aktywnych było nieco ponad 6,5 mln kart SIM (44 proc. z nich w segmencie post-paid, reszta w pre-paidzie). To oznacza, że przez kwartał przybyło mu około 500 tys. aktywnych SIM-ów. Około 200 tys. z nich, to użytkownicy dedykowanej usługi mobilnego internetu, która według dzisiejszych informacji przekazanych przez zarząd sięga obecnie około 1 mln.

W dalszym ciągu większość pozyskiwanych przez operatora klientów przechodzi do niego z innych sieci (70 proc. aktywowanych kart w ciągu ostatnich 9 miesięcy obsługuje numery przeniesione od PTC, Polkotmela i Centertela). Najwięcej przenosi się do P4 z T-Mobile i Plusa, a najlepsze statystyki ma tu Orange. – Także w III kw. mieliśmy ponad 70-proc. udział w rynku MNP[mobile number portability – przyp.rpkom.pl] – mówił Bang-Jensen.

W kolejnych latach strategia spółki nie zmieni się i nadal będzie się koncentrować na odbieraniu klientów trzem największym sieciom.

– Mamy bardzo ambitnych udziałowców. Z decydowali, że nie chcą wyjmować ze spółki gotówki, aby zasilić swoje portfele. Dlatego też możemy powiedzieć, że – wbrew temu co prognozuje firma badawcza Audytel – nie zwolnimy tempa wzrostu przychodów. Nasz plan zakłada, że przez kilka lat będziemy rośli w podobnym tempie, jak dziś – powiedział Bang-Jensen.

– Chcemy być niezależnym operatorem z 4 mld zł przychodów. Ponieważ trzeba pamiętać o obniżce MTR-ów i o tym, że zniknie przysługująca nam asymetria w tych rozliczeniach, musimy nadrobić ubytki, co sprawia, że przed nami jest duże wyzwanie – mówił. Nie podał jednak bieżącego poziomu przychodów P4, ani planu na ten rok. Można szacować, że wpływy spółki zbliżą się w tym roku do około 2,9 mld zł.  W 2010 r. wyniosły 2 mld zł. Joergen Bang-Jensen zapewnił także, że celem jego spółki jest generowanie jak najwyższych zysków, ale nie podał ich planowanego poziomu.

Podtrzymał, że P4 zależy na poszerzeniu portfela o częstotliwości z zakresu 1800 MHz.

– Spodziewamy się, że Urząd Komunikacji Elektronicznej rozpisze przetarg na nie do końca I półrocza przyszłego roku. Na pewno weźmiemy w nim udział – powiedział Bang-Jensen. Nie wykluczył, że wtedy zadłużenie spółki wzrośnie.

Bang-Jensen podał, że P4 spodziewa się, iż w 2012 r. rynek telefonii mobilnej urośnie o około 2 proc., a w 2013 r. nie odnotuje wzrostu w ogóle. – Po 2013 r. zacznie ponownie nieco rosnąć dzięki większej konsumpcji usług transmisji danych – prognozuje szef Playa.

Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić